מאסר עולם ופיצויים בגובה 325 אלף שקלים נגזרו היום (שני) בבית הדין הצבאי על אמג'ד חאמד בגין מעורבותו ברצח מלאכי רוזנפלד בשנת 2015. חאמד הורשע בנוסף גם בניסיון לגרימת מותם של הפצועים בפיגוע בו נרצח רוזנפלד - חננאל כהן, שי מימון ויאיר הופר, אותם יפצה חאמד, שהואשם כי הדריך וסיפק נשק לחברי החוליה שביצעה את הפיגוע, בכ-25,000 שקלים לכל אחד.
רוזנפלד ז"ל נרצח בפיגוע ביולי 2015 בו נפצעו עוד שלושה בני אדם, כולם תושבי כוכב השחר, מירי מרכב חולף בזמן שחזרו לביתם לאחר משחק כדורסל. הפיגוע אירע בצומת שבות רחל, סמוך לשילה. 

הלוויתו של מלאכי רוזנפלד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
המחבלים ארבו בשעות הלילה לרכבים ישראלים ושהבחינו ברכב של הארבעה פתחו בצרור יריות לחזית הרכב מטווח קצר. נהג הרכב ניסה להימלט אולם המחבלים לא הרפו והמשיכו לירות בו גם לאחר שניסה להימלט לאחת ההתנחלויות הסמוכות. מיד לאחר שעברו את שער היישוב הזעיקו את כוחות ההצלה והמחבלים הצליחו להימלט מהזירה. 

על פי כתב האישום, "הנאשם שימש חוליה מקשרת וקריטית ותרומתו קיבלה ביטוי אקטיבי החורג מגדרו של מסייע גרידא", נאמר, "הוא רכש נשק עבור החוליה שביצעה את הרצח וייעץ להם היכן כדאי לבצעו - מה שמלמד על מעמדו בקרב החוליה. ניתן לומר כי כי הנאשם תרם באופן מהותי לגרימת מותו של המנוח, אף שלא היה נוכח בזירת האירוע".
 
במסגרת הראיות לעונש הובאו דבריה של שרה רוזנפלד, אימו של מלאכי, שחששה כי יקלו בעונשו של חאמד מאחר ולא ביצע בעצמו את הפיגוע: "חששתי כי קול דמיו של מלאכי שלנו לא יצליח לזעוק חזק מדי מן האדמה, אז באתי לעזור לו לזעוק. רציתי להסביר את זה, להזכיר שיש דם על הידיים של האיש הרע הזה, דם יקר, דם נדיר, דם של איש גדול במיוחד".
 
 
בחודש ינואר האחרון גזר בית המשפט מאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר על עבדאללה אסחאק, חבר נוסף בחולייה שלקחה חלק בפיגוע בו נרצח רוזנפלד.