עורך הדין דניאל חקלאי, סנגורה של א"ק, השיב היום (ראשון) בראיון לתכניתם של אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן ב' לטענות סנגוריו של רומן זדורוב, על כך שנמצאו בזירת הרצח של תאיר ראדה ממצאים, טביעות אצבע ושערות של אישה, אותם הם מעוניינים להשוות לדנ"א של א"ק אותה הוא מייצג. 



"מדובר בבחורה שמתמודדת לאורך שנים עם מחלת נפש, סכיזופרניה, ועם בן זוג שהתעלל בה פיזית ומינית", אמר חקלאי, "לאחר שהיא עזרה כוחות לעזוב אותו, אמר לה שאם תעזוב אותו הוא ילך ויעליל עליה. בשנת 2012 הוא הלך ואמר למשטרה שהיא אמרה לו שרצחה את תאיר ראדה למרות שידע שזה לא נכון. חד משמעית היה מדובר בהודאה כוזבת". 


"אני יכול לומר לכם שלמיטב ידיעתי המשטרה כן השוותה את הראיות המדעיות לראיות המדעיות של הלקוחה שלי והחשד הופרך", הוסיף, "כבר ב-2012 כחשודה לקחו ממנה טביעות אצבע ודנ"א. לא זאת בלבד שהחשד נגדה הופרך, אין לי בעיה שיבדקו את הראיות המדעיות שוב ושוב. גם אם מצאו שערות של אישה זה עדיין לא אומר שום דבר הרי יש המון ילדות שביקרו בשירותים של בית הספר. המשטרה הפריכה את החשד ב-2012 וסגרה את התיק באופן מיידי. לאחר יום היא שוחררה לא היו משחררים אותה עם היה חשד ממשי".

רומן זדורוב: צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


חקלאי סיפר כי יום לאחר ששוחררה "קרסה א"ק נפשית עקב עלילת השווא. היא אושפזה בבית החולים הפסיכיאטרי "מזור" ולאורך תקופה ארוכה היא נאלצה להשתקם בתנאים קשים. לאחר מכן היא הגישה תלונה נגד בן הזוג שהעליל עליה עלילת שווא בה היא דיברה גם על הודאה כוזבת, וגם שסחט אותה והתעלל בה פיזית, ואף שבר לה את הלסת וכפה עליה יחסים. הוא אף הודה במהלך עימות ביניהם שהוא פגע בה מינית".

"הלקוחה שלי לא רצחה את תאיר ראדה, למרות הניסיון של הסנגורים של זדורוב", סיכם חקלאי, "האנשים הללו מנסים לכוון את האש אל עבר אישה חפה מכל פשע. הדבר הזה כבר התברר לפני חמש שנים".

עו"ד ירום הלוי, המייצג את רומן זדורוב שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל, אמר לפני כשבוע כי בית המשפט העליון אישר 10 ימים לפני כן להעביר לידי פרקליטיו של האסיר חומרי חקירה שחלקם לא נבדקו בעבר. הלוי אמר בראיון לכאן ב' כי הממצאים, הכוללים טביעות אצבעות ושערות מזירת הרצח, יושוו לדנ"א של א"ק, שהואשמה בעבר על ידי בן זוגה לשעבר כי היא הודתה בפניו בביצוע הרצח ונחקרה במשטרה.

"חשוב לציין שמאז תחילת 2016 בסמוך כבר שלאחר דחיית ערעורו של רומן בעליון אנחנו מנהלים מלחמה עם הפרקליטות בניסיון לקבל חומרי חקירה ובדיקות ממצאים פורנזיים", אמר עו"ד הלוי. "לדוגמה, שערות מגופת המנוחה תאיר שרק חלקן נבדקו. בתוצאת מעבדה שנערכה בחו"ל נמצא שחלק מהשערות שייכות לנקבה אבל לא שייכות לתאיר".

עו"ד הלוי הסביר כי לדעתו הוא יודע את זהות הרוצחת האמיתית וכי ממצאי החקירה יושוו לדנ"א שלה. "האישה הזאת היא פורסמה, ראשי תיבות שמה פורסמו - א"ק", אמר הפרקליט. "היא חברתו לשעבר של א"ח שהגיע למשטרה ביוזמתו וסיפר שהתוודתה בפניו על הרצח והראתה לו סכין מגואלת בדם ופאה. הוא נחקר במשטרה ונעצר ל-10 ימים והיא נעצרה ליום. היא ניסתה לדקור בצוואר אדם נוסף ואז אושפזה לשנתיים. היום היא אישה חופשיה. אנחנו קיבלנו רשות לקבל טביעות אצבע שלא נבדקו ושערות ולהשוות אותם לאלה של א"ק".