היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום לבני משפחתו של יוסף סלמסה כי החליט לדחות את הערר שהגישו נגד החלטת המחלקה לחקירות שוטרים כי אין ראיות להעמיד לדין פלילי את השוטרים שעצרו אותו. הוריו ואחיו של סלמסה נפגשו עם מנדלבליט היום בלשכתו בירושלים. בהחלטתו הוא מותח ביקורת על השוטרים שביצעו את המעצר ועל השימוש באקדח טייזר, אך קובע כי "אני מסכים עם המסקנה לפיה אין בנמצא ראיות לכך שמותו נגרם כתוצאה מעבירה פלילית".



סלמסה היה בן 22 במותו בשנת 2014. ארבעה חודשים קודם לכן הוא נעצר בזכרון יעקב והשוטרים שעצרו אותו עשו שימוש באקדח טייזר. הוא נחקר ושוחרר עם חבלות. הוריו טענו כי מותו נגרם כתוצאה מהחקירות שעבר על ידי המשטרה. "על אף שלטעמי אכן עולים מחומר הראיות נושאים משמעותיים אשר ראוי לתת עליהם את הדעת, לא מצאתי בחומר החקירה תשתית ראייתית המצדיקה להביא את התנהגות השוטרים בעת מעצרו של יוסף סלמסה ז"ל למשפט פלילי", כתב היועץ בהודעתו. הוא ציין כי אחד משני השוטרים המעורבים במעצר סלמסה אינו משרת עוד במשטרת ישראל".



עם זאת כתב מנדלבליט, כי "מן הראוי לטפל במישור הפיקודי במה שנראה כחשד לדיווח כוזב כביכול בנוגע לאזהרה לפני שימוש במכשיר הטייזר". מנדלבליט מפקפק בגרסת השוטרים, לפיה סלמסה הוזהר קודם לשימוש בטייזר, וקובע כי "היא אף לא התיישבה עם עדותם של עדי ראייה לאירוע. גם בהקלטת השיחה שבין השוטר לבין המודיעה, שיחה שהתקיימה תוך כדי הגעת השוטרים למקום, לא נשמעת אזהרה כזו, שלפי גרסת השוטרים הנילונים נאמרה כביכול בצעקה".



היועץ המשפטי לממשלה סיכם וכתב כי "נכון יהיה שמשטרת ישראל תמשיך לבחון מעת לעת את נהלי השימוש במכשיר, תוך בחינת אירועים קונקרטיים שבהם נעשה שימוש במכשיר הטייזר בפועל, ובמידת הצורך לפעול לעדכון הנהלים ולהטמעתם בקרב השוטרים וכן הוא קובע כי יש לקבוע נהלים להתמודדות עם עצורים הנמצאים תחת השפעת אלכוהול".


ממשפחת סלמסה נמסר בתגובה כי: "החלטת היועץ המשפטי לממשלה מהווה מסר חד וברור לשוטרי משטרת ישראל, לבני הקהילה ולציבור הרחב, כי אלימות משטרתית בלתי מוצדקת כלפי בני הקהילה האתיופית לא תעבור לסדר היום וכי שוטרים שסרחו ישלמו מחיר כבד על כך".