17 שנות מאסר נגזרו היום (שני)בבית המשפט המחוזי בלוד על טארק דוויק, תושב ירושלים בן 24, שביצע פיגוע דקירה ברעננה בשנת 2015. הוא הורשע בניסיון רצח, לאחר שבעת שעבד באתר בנייה בעיר דקר אדם שעבר ברחוב. "הנאשם החליט והתכוון לרצוח את המתלונן, אך בשל היותו יהודי, מתוך, מניע לאומני אידיאולוגי, דקר אותו בסכין מספר פעמים בצווארו ובפלג גופו העליון, תוך שהוא (כעדות המתלונן) אחוז בכעס לרצוח אותו, ולא חדל ממעשיו עד שעוברים ושבים נחלצו לעזרתו של המתלונן, שאלמלא כן, אפשר שהתוצאה היתה אבדן חיי אדם", כתבו השופטים, רות לורך, צבי דותן ודבורה עטר.



דוויק ביצע את הפיגוע ברעננה יומיים בלבד לאחר שהחל לעבוד באתר בנייה בעיר. על פי כתב האישום, שהוגש פרקליטות מחוז מרכז, עוד קודם לאירוע ברעננה, התבטא דוויק בדבר רצונו למות כ"שאהיד", בין היתר באמצעות סטטוסים בפייסבוק. את הפיגוע הוא ביצע על רקע האירועים האלימים הדומים שקרו בתקופה שקדמה לו.
 
ב-11 באוקטובר, יומיים לפני הפיגוע המיוחס לו, הוא החל לעבוד יחד עם אחיו באתר בנייה ברעננה. בבוקר הפיגוע, סמוך לשעה שבע בבוקר, הגיע דוויק עם אחיו לאתר. "באותו הזמן או בסמוך לכך, גמלה ההחלטה בלבו של הנאשם לגרום למותם של יהודים באמצעות סכין. לצורך כך, נטל הנאשם סכין בעלת להב של חמישה ס"מ, הסתירה בכיס מכנסיו והלך לרחוב אחוזה ברעננה", נכתב בכתב האישום.
 

דוויק הבחין בקורבן שלו, צעיר בן 32 שעמד בתחנת אוטובוס. כתב האישום מפרט כיצד דוויק שלף ממכנסיו את הסכין, קרא קריאת "אללה אכבר" והחל לדקור את הצעיר. "המתלונן נאבק בנאשם, תחילה בעמידה, ובהמשך, לאחר שנפל ארצה, בשכיבה. במהלך מאבק זה, דקר הנאשם את המתלונן בצווארו ובפלג גופו העליון כשהוא אוחז בחולצתו ולא מאפשר לו להתנתק מאחיזתו". 
 
באותו הזמן החלו להתאסף מסביב עוברי אורח, אשר סייעו לצעיר להיחלץ מידיו של דוויק, בעטו בסכין שהייתה בידו וריתקו אותו עד להגעת כוחות המשטרה, אשר עצרו את החשוד. בהתחלה הודה דוויק בביצוע המעשה, אולם בהמשך חזר בו והכחיש מעורבות באירוע.