למרות שלא נטל חלק בביצוע עבירות מין, בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (שלישי) את קינדה טדסה, נתין אריתראה, בעבירות חטיפה ואינוס בנסיבות מחמירות ב"צוותא חדא", כלומר ביחד עם ארבעה נאשמים אחרים. השופטים כתבו בהכרעת הדין כי " הנאשם ידע שחבריו אונסים את המתלוננת בחדר, כאשר הוא פעל במודע בעניין זה יחד אתם כקבוצה מתואמת". ההליך בעניינם של ארבעת הנאשמים האחרים בפרשה, אמנאל טקיה, טקאלי גברו, אטקלה אבטרמרים ואפרים קידנה, עודנו מתנהל בבית המשפט.



המקרה המזעזע התרחש ביוני 2015. באחד הלילות בילתה המתלוננת במועדון סנוקר בראשון לציון, שתתה משקאות אלכוהוליים בכמות ניכרת והייתה במצב שיכרות. במהלך הלילה, חטפו אותה הנאשם וארבעה אחרים לחדר בו מתגוררים שניים מהם, כאשר היא מתנגדת למעשים ונאבקת בהם בשארית כוחותיה. מכתב האישום שהוגש נגדם עולה כי הם סברו שמדובר ב"טרף קל", כאשר חלקם "מכינים" את החדר וממתינים להגעתה.



בהמשך כלאו את המתלוננת בחדר, השכיבו אותה על המיטה ובמשך כשעה וארבעים דקות ביצעו האחרים, כל אחד בתורו, מעשי אינוס במתלוננת ומעשים מיניים נוספים לשם סיפוק מיני, בזה אחר זה.



כאשר הגיע למקום אדם ששמע את זעקות המתלוננת לעזרה, הטעו אותו הנאשם והאחרים בטענה כי המתלוננת אינה שוהה עימם וסילקו אותו מהמקום על מנת שלא יפריע להם בביצוע זממם. לאחר כשעה וחצי, כאשר שב אותו אדם בשנית למשמע צעקות המתלוננת "הצילו, הצילו", התווכח עם החבורה, דפק על דלת החדר בחוזקה והתעקש לחפשה בעצמו, רק אז נפתחה הדלת והמתלוננת חולצה מהמקום.



הרכב השופטים דן בחלקו של טדסה בפרשה, וקבע כי על אף שלא לקח חלק בביצוע עבירות המין שנעשו במתלוננת, ייחשב כמבצע בצוותא גם בעבירות אלה, ולא רק כמסייע לחבורה: "הנאשם ידע שחבריו אונסים את המתלוננת בחדר, כאשר הוא פעל במודע בעניין זה יחד אתם כקבוצה מתואמת. הנאשם מילא ביודעין את תפקידו בתכנית העבריינית המשותפת לכולם", נכתב בהכרעת הדין.



"בצוותא חדא עם חבריו הוא חטף את המתלוננת, הביא אותה לחדר, והשכיב אותה על המיטה; מיד לאחר מכן יצא מהחדר עם שאר חבריו, למעט זה שנשאר בחדר לאנוס את המתלוננת; ואז נותר הנאשם לשמור על החדר מחוץ לדלת הנעולה, כדי לאפשר למעשה האונס להמשך בלא מפריע עד שיגיע תורו, אף אם את תורו שלו רצה לממש רק בהסכמה, ותוך כדי כך אף פעל הנאשם פעמיים באופן אקטיבי, כדי להרחיק מהמקום את מי שהגיע ועמד לסכל את מהלך האונס".



מפרקליטות מחוז מרכז נמסר כי: "מדובר במעשה אינוס קבוצתי אכזרי במיוחד בו חטפו חמישה גברים את המתלוננת, ניצלו את חולשתה הפיזית ואת היותה שתויה, השתמשו בגופה כמכשיר לסיפוק יצריהם והעבירו אותה מיד ליד כחפץ לשם ביצוע זממם. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי בנסיבות המקרה, ואף שטדסה לא ביצע בעצמו את המעשים המיניים, לאור חלקו האקטיבי בתכנון וביצוע התכנית לחטיפת המתלוננת לצורך ביצוע עבירות מין בה, הרשיע את הנאשם כמבצע עיקרי של העבירות".