עשרות בני אדם הפגינו הערב (שבת) מול ביתה שכונת צהלה בתל אביב של נשיאת בית המשפט העליון המיועדת, אסתר חיות, בטענה כי בג"צ נוקט במדיניות מפלה נגד תושבי דרום תל אביב. "נגמרו החגים ואנחנו חוזרים לעבודה. הגיע הזמן לשים סוף לדיקטטורה של בג"צ. בשעה שמפקירים אותנו, מעלים על נס את זכויות המסתננים. הפגנה זו היא מלחמה על זכויות אדם הכי בסיסיות של תושבי דרום תל אביב שמשום מה בג"צ החליט להתעלם מהם לחלוטין", אמרה שפי פז, ממובילי מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב.

במהלך ההפגנה, המוחים עמדו מול ביתה של חיות וקראו: "אסתר חיות תחזירי את השפיות" ו-"העם דורש בג"ץ ישראלי". פז הוסיפה כי "אנחנו נמצאים ברחוב בצהלה שממנו זורקים כל אדם שהוא אינו בצבע הנכון, אותנו שכחו".
פעילי תנועת 'אם תרצו' השתתפו גם הם בהפגנה מול ביתה של חיות. "זוהי ההפגנה השישית שאנחנו מקיימים נגד הדיקטטורה של בג"ץ. באנו להזכיר לשופטת חיות הנשיאה הבאה של בית המשפט העליון, ולכל שופטי העליון, שאזרחי המדינה הם לא שקופים וגם להם יש זכויות אדם. אנו נמשיך להפגין כל עוד תושבי דרום תל אביב לא יזכו לצדק במאבקם מול האטימות המשפטית", אמר אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות בתנועה. 


כזכור, בחודש אוגוסט האחרון בג"צ קבע כי על מדינה להפסיק את כליאת מבקשי המקלט מאריתריאה וסודן בחולות כאמצעי לחץ עליהם להסכים לגירוש מרצון למדינה שלישית.
 
בית המשפט קבע לטובת העותרים כי לא ניתן לראות באי-הסכמתם של מסתננים להרחקה למדינה שלישית משום העדר שיתוף-פעולה עם הרחקה שבעטיו ניתן להחזיקם במתקן חולות בדרום מעבר ל-60 ימים. עם זאת, את עצם ההתנגדות להסדר הגירוש עם מדינה שלישית אישרו השופטים פה אחד וקבעו: "לא הוכח כי מדינה זו אינה בטוחה וכי התקיימו כל התנאים הפרוצדורליים הנדרשים לצורך הנהגתו של הסדר ההרחקה. עוד נקבע כי המנגנונים שהנהיגה המדינה לביקורת ולפיקוח על הליך ההרחקה ועל היחס שלו זוכים המורחקים במדינה השלישית מספקים בעת הנוכחית".