תמיכה מקיר לקיר: אחרי המתקפה החריגה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על המשטרה, ראשי מערכת אכיפת החוק מתייצבים לצידו של המפכ"ל רוני אלשיך, כך דווח הערב (שני) בחדשות 10. על פי הדיווח, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן התקשרו למפכ"ל לחזק את ידיו. 



על פי הדיווח, היועץ המשפטי לממשלה אמר בשיחת הטלפון עם המפכ"ל: "אני מחזק את ידך ויש לך גיבוי מלא". פרקליט המדינה התקשר אף הוא כדי להודיע כי הוא מגבה את המפכ"ל. עוד פורסם כי יש חשש בפרקליטות כי המתקפה הבאה של ראש הממשלה תהיה לכיוונם. בהקלטה שפורסמה מוקדם יותר היום, הוא נראה כשהוא אומר לסטודנטים: "ההדלפות הן רעה חולה וקשה להיאבק בהן. לא מדובר בפרסום דרמטי, יש הדלפות גרועות יותר". 



כזכור, בסוף השבוע האחרון, ראש הממשלה היום לדיווחים לפיהם במשטרה נערכים לחקירה נוספת שלו אחרי הפוגת החגים, וביקר את מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך. ההיערכות לחקירה נוספת באה בהתאם לבקשת הפרקליטות ולשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרך להגשת מסמך הסיכומים, ראיות וממצאים שיועבר להחלטת היועץ ופרקליט המדינה שי ניצן. לא מן הנמנע כי מעבר לאותה חקירה יידרש נתניהו לחקירה נוספת, ובמשטרה יבקשו לתאם מועדים צפופים כדי לאפשר את השלמת החקירה בפרשת המתנות המכונה פרשת 1000 ופרשת הקלטות, היא פרשת 2000

המפכ"ל אלשיך. צילום: אבי דישי, פלאש 90


ראש הממשלה נתניהו הגיב לדיווח ואמר: ״כשהמפכ״ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה. מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא היתה". 

ליאור חורב הוא יועץ אסטרטגי ותקשורתי המוכר במערכת הפוליטית שהחל את דרכו בשנות ה-90 וייעץ לשאול מופז וגם לשר האוצר משה כחלון. חורב מייעץ למפכ"ל רוני אלשייך ורק בתחילת השנה חודש חוזה העסקתו ל-3 שנים. 
 
נתניהו הוסיף: "הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה  יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום״. כזכור, נתניהו נחקר ארבע פעמים במסגרת שתי הפרשות ועל פי כל הערכות הוא יזדקק להיחקר לפחות עוד פעם אחת. כמו גם למסור עדות בפרשת 3000 המכונה "פרשת הצוללות וכלי השיט". 

מהמשטרה נמסר בתגובה כי
 "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר להתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".