פרשת רצח תאיר ראדה ז"ל חוזרת לכותרות. לאחר עדות נוספת שמסרה אתמול א.ק. בנוגע לרצח הנערה, התראיין הבוקר (חמישי) עו"ד משה שרמן, פרקליטו של רומן זדורוב, התראיין לתוכניתו של גבי גזית ב-103FM וסיפר על כוונותיו לבקש משפט חוזר: "חקירתה אמש מחזקת את עמדתנו כי המשטרה לא עשתה מלאכתה נאמנה והפרקליטות קיצרה הליכים. נשאלת השאלה אם היא הגיעה מיוזמתה לחקירה או מהחשש של הפרקליטות למשפט חוזר בידיעה כי הם לא אספו די ראיות. מסתבר שלקחו לה את הטלפון כעת, האם זה רלוונטי לקחת מכשיר סלולרי מלפני חמש שנים? למה לא עשו זאת קודם? זו צורת החקירה בישראל בתיק הזה".




"אנחנו טוענים שבזמן הרצח א.ק. הייתה בבית הספר", טען עו"ד שרמן. "טענו זאת מההתחלה לפי הראיות שהוגשו למשטרה באותה תקופה והשערות שנמצאו בזירה. המדינה לא בדקה את השערות הנקביות בזירה במחשבה שרומן זדורוב הוא זכר. אני מכבד את השופטים במדינת ישראל, אך עד היום אני לא מבין פסיקות מסוימות. כשביקשנו דיון נוסף של חמישה שופטים לא נתנו לנו וכבר אז חשבתי שאגיש בקשה למשפט חוזר. אנחנו נגיש בקרוב אחרי שנבצע מספר בדיקות ואחרי התשאול הנוסף של א.ק.".

גזית: "אילנה ראדה, אמא של תאיר ז"ל ממשיכה להתראיין ולומר שרומן זדורוב לא רצח את הבת שלה. אתה כעורך דין חושב שהוא לא רצח אותה?"
"אני לא מאמין שרומן זדורוב רצח את תאיר", הצהיר שרמן, "אני כבר 33 שנים במקצוע ואחרי שדיברתי איתו הבנתי זאת. הכיוון שלי הוא לחקירת א.ק., אך אני בטוח בוודאות שהוא לא רצח וזה דבר שנצטרך להוכיח בבית המשפט".
כשנשאל האם זדורוב הופלל על ידי צוות החקירה השיב עורך הדין: "אני מכיר את צוות החקירה ולפי דעתי מרוב הלחץ לסיים את העניין חלק מהצוות הוביל להפללתו, חלק השתתפו וחלק האמינו בכך. הם ידעו שהם צריכים לתת פתרון, זה היה מהר מידי וחובבני מדי".
על א.ק. הוסיף: "הבחורה אוהבת דם, ראיתי את העדויות שלה, אני חושב שהיא גם אחראית לדם של תאיר ראדה אך אינני יודע זאת בוודאות. אני יודע שרומן זדורוב לא רצח את תאיר ראדה. הוא יושב כבר 11 שנים בכלא והמערכת צריכה להתחיל לחשוב על הדברים. אני ועורך דין הלוי כבר חולמים על היום בו אנחנו מוציאים את זדורוב מכלא. למערכת יש אגו, תאר לך שהמערכת תגיד שהיא טעתה במספר ערכאות, מה תגיד על הדבר הזה כעיתונאי? כולם שואלים את אותה השאלה, איך ייתכן שכל כך הרבה ערכאות ושופטים הכריעו בפרשה, איך ייתכן שכולם טעו?".

פרקליטה של א.ק.: "היא מוכנה לכל בדיקה מדעית"

לאחר מכן עלה לשידור עורך דינה של א.ק., דניאל חקלאי ואמר שדבריו של עו"ד שרמן מופרכים. "הרשעת זדורוב מושתתת על מגוון ראיות מוצקות ומשולבות. אמנם ניתן להאשים אדם גם בלי ראיות מדעיות, אך אני מסכים כי אין ראיות פורנזיות בזירה ונותרו סימני שאלה בנושא. אני מכבד את סימני השאלה ואני מכבד כל בקשה למשפט חוזר, אך אין קשר, לא היה קשר ולא יהיה קשר בין הלקוחה שלי לרצח הנורא הזה",


 
גבי גזית: "שאלתי את שרמן האם א.ק. הייתה בבית הספר ביום הרצח והוא השיב לי שכן. האם אתה מאשר?"
"חד משמעית לא", השיב עו"ד חקלאי, "היא לא הייתה שם, היא לא הייתה בבית הספר במהלך הרצח וזה דבר שניתן לבדוק אותו. הלקוחה שלי הבהירה אתמול למשטרת ישראל במסגרת החקירה אליה התייצבה שלא נמצאו ראיות מזירת הפשע שהשוו את דגימת ה-D.N.A שנתנה מגופה לזירת הפשע. אין לה בעיה לבדיקה משווה נוספת והיא אף מבקשת בדיקה שכזו כדי להפריך את הטענה שהיא קשורה באיזושהי דרך לרצח. הלקוחה שלי אף נשאלה שוב אם סיפרה בעבר לחברתה על רצח תאיר ראדה והיא טענה שמעולם לא אמרה לאיש כי רצחה את תאיר ולא ביצעה את הרצח". 
 
"אני מעריך שהחבר לשעבר של א.ק. שיקר בעדותו. לאחר שהתלונה שלו נבדקה א.ק היא התלוננה נגדו שבמהלך הקשר ביניהם הוא פגע בה פיזית, כפה עליה מגע מיני וכשניסתה להיפרד ממנו אף מסר הודעה כוזבת למשטרה כי היא זו שרצחה את תאיר ראדה. גם היום, חמש שנים מאז שהתלוננה, עדיין מחכים להכרעת משטרת ישראל האם להגיש כנגדו תלונה".
 
"לא אמרה לאף אחד שהיא רצחה". א.ק. צילום: מתוך "צל של אמת"
"לא אמרה לאף אחד שהיא רצחה". א.ק. צילום: מתוך "צל של אמת"
 
על השערות הנשיות בזירת האירוע הוסיף: "הלקוחה שלי שבה ואומרת שהיא מוכנה לכל בדיקה מדעית, הן של טביעות האצבע, הן של שערות ראשה ובדיקת D.N.A. משטרת ישראל ופרקליטות המדינה בדרך כלל עושות את עבודתן נאמנה ולעתים גם צצים סימני שאלה וזה בסדר לבדוק מחדש נושאים. כל ניסיון עד כה להפנות אצבע מאשימה למרשתי נידון בכישלון".
 
משפטנים וחוקרים רבים טוענים שישנה בעייתיות גדולה מאד בהרשעתו של זדורוב. אילו היית מנותק מהמשפט והפרשה, איך היית רואה את הדברים?
"קראתי לעומק את פסק דינו של בית המשפט העליון שהרשיע את זדורוב, אני חושב שההרשעה מושתתת על מגוון ראיות מאד מוצקות ומשולבות אך אני מסכים לחלוטין עם מומחים שקובעים שנותרו סימני שאלה ולא נמצאו ראיות מדעיות שקושרות את זדורוב לזירה כה מדממת. במקביל גם קראתי את פסק דינו של השופט השלישי בבית המשפט העליון וחשוב לומר שכבוד השופט דנציגר זיכה את זדורוב על חוט השערה ומחמת הספק. לכן חשוב לבדוק את הדברים עד תום ולשאול שאלות ולפקפק בלבד שעושים זאת בהגינות, ברצינות ובצורה מעמיקה ומקצועית". 
 
עריכה: איתמר זיגלמן