ניב אסרף וערן נגאוקר שבדו את חטיפתו של אסרף באזור קריית ארבע לפני כשנתיים וחצי צפויים להגיע להסדר עם הפרקליטות שימנע מהם לשבת בכלא, למרות העובדה שכוחות גדולים הוקפצו לאזור והחלו בסריקות בכפרים עוינים בעקבות החשש לחייו, כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 10. מנגד המשפט אותו מנהל משרד הביטחון נגד אסרף בדרישה שישלם סכום של 625 אלף כפיצוי, עדיין נמשך.



פרקליטות מחוז י-ם הגישה לאחר המקרה כתב אישום לבית משפט השלום בעיר בו הואשמו בגין מסירת ידיעה כוזבת וקבלת דבר במרמה. אסרף הקפיץ את כוחות הביטחון לאחר שחברו, נגאוקר, דיווח כי השניים נתקעו בגלל פנצ'ר בכלי הרכב שלהם, באזור שבין קרית ארבע לכפר בית ענון ומאז "נעלמו עקבותיו".  



ניב אסרף וערן נגאוקר. צילום מסך מפייסבוק'



לאחר לילה דרמטי של חיפושים עם חשש כבד לחייו, נשבר נגאוקר, והודה בחקירתו כי השניים ביימו את חטיפתו של אסרף כדי לעורר את רחמיה של בת זוגו של אסרף, שנפרדה ממנו. בחקירתו, הוביל החבר את הכוחות לוואדי ליד קרית ארבע, שם נמצא אסרף בתוך שק שינה ולצידו תיק עם קופסאות שימורים. 



על פי כתב האישום, נסעו אסרף ונגאוקר לעבר קרית ארבע ובמהלך הנסיעה סיפר אסרף לנגאוקר כי בכוונתו להיעלם, וזאת לדבריו על רקע פרידה מחברתו על מנת שהפרסום יביא לכך שחברתו תדאג לו. כוחות גדולים של צבא נכנסו לתוך הכפרים וביצעו סריקות בתוך הבתים באזור. גורמים ביטחוניים רבים לקחו חלק במבצע החיפושים, שעלה מיליוני שקלים.