קיומו של רומן וירטואלי ללא מפגש פיזי אינו נחשב לבגידה. את הטענה הזו השמיע לאחרונה תושב הצפון, בדיון בבית הדין הרבני אל מול טענות רעייתו המבקשת להתגרש. עובדה זו אילצה את אחד הדיינים לבקש מכשיר סמארטפון, לא כשר, לראשונה בחייו, כדי להבין את הסוגיה שהונחה בפניו.



שני בני הזוג, הבעל מהנדס אווירונאוטיקה ואשתו מהנדסת מזון, נישאו לפני 15 שנים ולהם שלושה ילדים. הם מתגוררים בווילה עם בריכת שחיה באחד מערי הצפון ונחשבים לאמידים במיוחד.



בתביעת הגירושין, חושפת האישה סוגיה ידועה בעידן הסמארטפונים. "בעלי מקיים יחסי מין עם אישה צעירה אחרת אותה הכיר במקום עבודתו באמצעות אפליקציית 'וואטסאפ'". עוד היא הוסיפה בתצהיר שצירפה כי "לא זו בלבד שהם מרעיפים האחד על השני דברי אהבה, הם גם שולחים אחד לשני תמונות עירום ובכך הם מגיעים יחד לסיפוק מיני".



הבעל, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, לא הכחיש את טענות אשתו מאחר ולרוע מזלו רעייתו הצליחה ל"יירט" חלק מההתכתבות שלו. להגנתו אמר כי לא מדובר בבגידה וכי אין כאן אקט פיזי. "יש גם צורך להדגיש כי התכתבות כזו בימינו היא דבר מקובל", טענה בדיון עו"ד סולן "ולכן אין בכך פסול". הבעל הוסיף: "מעולם אל פגשתי את הבחורה. מעולם לא היה בינינו מגע פיזי והסיפוק המיני היה וירטואלי בלבד".



"התכתבות כזו בימינו היא דבר מקובל". עו"ד שרין סולן
"התכתבות כזו בימינו היא דבר מקובל". עו"ד שרין סולן



בשלב זה, אחד משלושת הדיינים התקשה להבין כיצד מתנהל הרומן הווירטואלי בוואטסאפ ועמיתיו לבית הדין הבהירו לו כי מדובר באפליקציה המותקנת על טלפונים לא כשרים. כדי להבין את הנושא הוא ביקש טלפון כזה לדיון הבא, לרבות הוכחות של האישה כי אכן התקיים קשר מיני וחילופי תמונות חושפניות. האישה מבקשת גט וכן את כל הרכוש המשותף שצברו ודמי כתובתה.