בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) 16 שנות מאסר על בהאא עויסאת, תושב ג'אבל מוכאבר בן 23, שהורשע בניסיון רצח, לאחר שניסה לדקור שוטר בשכונת נוף ציון בבירה ב-2015. השופטים קבעו כי גרסתו של עויסאת במהלך המשפט, לפיה לבסוף לא דקר אף אחד מהשוטרים משום שחש חרטה – אינה אמינה. הם גם גזרו עליו מאסר על תנאי.



השופטים כתבו בהחלטתם כי "על גזר הדין בעבירות של ניסיון לרצח ליתן ביטוי הולם לערך של שלמות הגוף ולערך קדושת החיים של כלל הציבור – אזרחים וגורמי אכיפת החוק – שהנאשם ומפגעים אחרים מבקשים לפגוע בערכים אלו בפיגועי טרור, כמו 'פיגועי דקירה', כפי שאירע במקרה שלפנינו, או פיגועים באמצעים אחרים, כמו פיגועי ירי או דריסה".
 
התובעת, עורכת הדין ליזו וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים, מסרה כי " גזר הדין מבטא את חומרת העבירה שביצע הנאשם. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך בגין עבירת ניסיון רצח, ובכך קבע כי מי שמתכנן פיגוע לאומני, יישא בעונשי מאסר ממושכים מאחורי סורג ובריח, בין אם תכניתו יצאה לפועל ובין אם היא סוכלה״. 

הטמין הסכין בשרוול חולצתו
 

המקרה אירע בשיא גל הטרור האחרון, בחודש אוקטובר 2015.לאחר צפייה ב"פייסבוק" בסרטונים אודות "שהידים", החליט הנאשם לבצע פיגוע דקירה קטלני על-רקע לאומני ובכך להיות ל"שהיד".בשעות הבוקר, לאחר שהכין מכתב פרידה מבני משפחתו וחזר לביתו מתפילה במסגד, נטל עויסאת סכין והסתיר אותה בכיסו. הוא עשה דרכו לשכונת "נוף ציון", ובדרכו אף השחיז את להב הסכין. 
 
כשהגיע לשכונה, נעמד ליד גדר, במעין "מארב", הוציא את הסכין מהכיס, הטמינה בשרוול חולצתו והמתין להזדמנות. כאשר התקרב לעברו צוות שוטרים שהוזעק למקום, ודרש ממנו להרים את ידיו, הרים הנאשם את ידו השמאלית בלבד. את ידו הימנית, שבה החזיק בתוך השרוול את הסכין, הצמיד לגופו ולגדר שלידה ניצב, והחל לאט להרימה בהסתר. כאשר הבחינו השוטרים בלהב הסכין "מבצבץ", כלשונם, מהשרוול, הם קפצו על הנאשם, הפילוהו לארץ ותפסו את הסכין שנפלה מהשרוול. 
 
כפי שנקבע בהכרעת הדין, "תכניתו הרצחנית של הנאשם סוכלה עקב הגעתו של כוח השוטרים לזירה. האירוע הסתיים מבלי שעלה בידי הנאשם לדקור מי מהשוטרים, זאת מחמת השתלטות השוטרים עליו, ולא בשל 'חרטה' של הנאשם – גרסה כבושה ולא אמינה".