ארבע שנות מאסר נגזרו היום (שלישי) על דליי מקטה, תושב אור יהודה בן 24, שהודה במסגרת הסדר טיעון והורשע בניסיון לאנוס צעירה שאותה הכיר במועדון אלנבי 40 בתל אביב. עוד נגזר עליו לשלם פיצויים לצעירה, בסכום של 20 אלף שקל. אין זו הפעם הראשונה שמקטה זוכה להסדר טיעון מקל בגין עבירות מין. בעקבות ההקלה בסעיפי האישום, עונשו של מקטה אף הוא קל בהרבה.
השופטים ציינו בגזר הדין שלקחו בחשבון את עברו הפלילי של מקטה, שהורשע בעבר במעשה מגונה ונידון לעונש מותנה בלבד, "ואת העובדה שכבר עבר הליך שיקום בתיק הקודם, אך לא השכיל להפנים את תכניו ולא הסתייע בו", כפי שכתבה השופטת טלי חיימוביץ', אליה הצטרפו שני חברי ההרכב. "שקלתי את עמדת שירות המבחן כי אינו מתאים לטיפול בשלב זה של חייו, והמשמעות היא שמסוכנותו נותרה על כנה". מנגד נלקחה בחשבון "הודיית הנאשם בראשית ההליך דבר שחסך את עדות המתלוננת בבית המשפט. גם שקלתי את החרטה שהנאשם הביע. כן שקלתי לקולא את נסיבות חייו הקשות, היותו בן למשפחת עולים, וקשיי ההגירה מהם סבלה כל המשפחה".

אלנבי 40 בתל אביב. צילום: אלוני מור
אלנבי 40 בתל אביב. צילום: אלוני מור
מקטה הודה והורשע בכך ש ב-11 באוגוסט יצאה הצעירה לבלות עם חברים במועדון. מאוחר יותר נכנס מקטה למועדון והתקרב אל הצעירה, שישבה על הבר. הוא הציע לה שתרקוד עמו וסימן לה לבוא לעברו. הוא הוביל את המתלוננת אל עבר השירותים, נכנס לתא ותפס את ידה ומשך אותה פנימה. שם הצמיד את גופה לדלת וניסה לנשקה בכוח. הצעירה ביקשה מהנאשם שיחדל ממעשיו ואמרה לו שהיא לסבית וכי אינה מעוניינת במגע עמו. אך הוא המשיך במעשיו והרים את חולצתה, חרף התנגדותה. אחר כך פתח את כפתורי מכנסיה, תוך שהיא מתנגדת. הוריד את מכנסיה בכוח, הוריד את מכנסיו ואת תחתוניו וניסה לאנוס אותה וכן ביצע בה מעשה מגונה. 

אין זו הפעם הראשונה שבה מקטו "יוצא בזול" בהסדר טיעון לאחר ביצוע עבירות מין. ב-2012 טענה צעירה כי מקטה אנס אותה, אולם סעיף האישום שונה במסגרת הסדר טיעון למעשה מגונה. מקטה הורשע במעשה, אולם בית המשפט נמנע מלגזור עליו עונש מאסר בפועל והסתפק במאסר על תנאי. הפעם נימקו בפרקליטות את הסדר הטיעון עם מקטה בבצורך לחסוך לקורבן את מעמד העדות..
עוד ציינו בפרקליטות מחוז תל אביב, שם חתמו על הסדר הטיעון בתום הליך גישור, כי בכתב האישום המתוקן נותרו רוב עובדות המקרה שפורטו בכתב האישום המקורי, כך שהתביעה אימצה את גרסת המתלוננת והתיקון מתבטא בעיקר בהוראות החיקוק. עם זאת, בעקבות ההקלה בסעיפי האישום, עונשו של מקטה אף הוא קל בהרבה.