עובדת נוספת תובעת את שרה נתניהו: לבית הדין האזורי לעבודה הוגשה תביעה בגין העסקה פוגענית נגד אשת ראש הממשלה. בתביעה נטען כי בעת שהאישה, צעירה חרדית, הועסקה במעון רה"מ, במשך חודש בלבד, עד ש"נסה על נפשה", היא עברה התעמרות, שכללה ראיונות עבודה מתישים, מסדרים, איסורים שונים ומשונים ועוד.



בתביעה מתוארים התקפי זעם של נתניהו: "הגב' נתניהו הייתה נתקפת חדשות לבקרים בהתקפות זעם של ממש, מושכת בשערות ראשה תוך שהיא צועקת וממלמלת כשדמעות זולגות מעיניה, נושכת את שפתיה, מלהיטה עצמה בחמה ובכעס, מוחאת כפיים כשידיה רועדות ופניה מאדימות", נכתב.



העובדת תובעת פיצויים בסכום של 225 אלף שקלים. אין זאת הפעם הראשונה שנטען כי במעון ראש הממשלה שוררים תנאי העסקה פוגעניים. בית המשפט פסק פיצויים לשני עובדים לשעבר – מני נפתלי וגיא אליהו – בסכומים של מאות אלפי שקלים. בתביעה החדשה, שדב הגשתה פורסם לראשונה הבוקר בידיעות אחרונות, נטען כי נתניהו "לא הפנימה כנראה את האמור בפסקי הדין ואת העובדה כי בית הדין האזורי לעבודה קבע כי עובדי המעון היו חשופים להתנהגות פוגענית חוזרת ונשנית".



מני נפתלי. גם הוא נמצא בהליכים משפטיים מול נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מני נפתלי. גם הוא נמצא בהליכים משפטיים מול נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



התובעת היא אישה חרדית בת 24, נשואה ואם לשלושה ילדים. על פי התביעה, היא מתגוררת בשכונה שבה חשיפה לכלי התקשורת אסורה, אין בביתה מכשיר טלוויזיה והיא לא שמעה מעולם על אופן העסקה במעון ראש הממשלה ולא הכירה את הפרשיות הקשורות באשת ראש הממשלה. נטען כי נתניהו בחרה במיוחד "שפחות", כפי שמכונות עובדות המעון בתביעה, מהמגזר החרדי, מתוך הנחה שהן חלשות ולא יתלוננו על המתרחש במעון.



על פי התביעה, העובדת נאלצה לעבור שלבי בחינה רבים טרם עבודתה, שכללו בין היתר תחקיר בטחוני ובדיקת פוליגרף. לאחר מכן עברה ראיון אצל נתניהו. "נתניהו ביקשה מהתובעת להתחייב, כי במהלך עבודתה תימנע מלצאת לימי חופשה או מחלה, גם אם נפלה למשכב ובמשנה תוקף הדגישה כי על התובעת להימנע מלהיעדר בשל מחלת ילדיה", נטען.



כבר ביומה הראשון החלו האיסורים. "הגב' נתניהו אסרה על התובעת לעשות את צרכיה הטבעיים, כמו גם לאכול, לשתות, לנוח; היא נדרשה להחליף את בגדיה עשרות פעמים במהלך יום עבודה ולרחוץ את ידיה כמאה פעמים ביום במים חמים ולנגב אותן במגבת נפרדת 'המסומנת' ומוכרת כמגבת המיועדת לשפחות בלבד כשלצידה מגבת המשמשת את משפחת נתניהו בלבד".



התביעה מגוללת חוקים נוקשים לטיפול בכביסה, לשאיבת אבק ולניקיון. עוד נטען כי "באחד המקרים, עת התובעת חשה שגופה עייף ובוגד בה, נאלצה להישען על ארון הנעליים של הגב' נתניהו. כשיצאה הגב' נתניהו מחדרה "הזדעזעה" לגלות כי התובעת 'בשיא חוצפתה' העזה להישען על ארון הנעלים".


באחד המקרים, על פי התביעה, עובדת אחרת נדרשה לשלם "קנס" בסך של 1,000 דולר מאחר שלטענת הגב' נתניהו היא גרמה נזק לזוג נעלים בשווי דומה.



גם בנם של בני הזוג נתניהו, יאיר, נטל חלק בהתעמרות לפי התביעה, ו"היה עורך לשפחות מסדרי ניקיון, עת היה מעביר את אחת מאצבעותיו במקום גבוה לאחר שטיפס אליו, מקום שאינו בהישג יד האדם הסביר. המסדר היה מלווה ביחס משפיל, תוך שהוא מתסיס את אמו להעניש את השפחות ובלשונו: 'אמא בואי תראי הם לא ניקו פה'.



יאיר נתניהו עם אמו. גם הוא לקח חלק בהתעמרות לפי התלונה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
יאיר נתניהו עם אמו. גם הוא לקח חלק בהתעמרות לפי התלונה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



התקרית שגרמה לתובעת לעזוב את עבודתה התרחשה לכאורה בספטמבר האחרון. באותו בוקר הייתה נתניהו כעוסה ונראה כי "דעתה אינה צלולה". היא דרשה מהעובדות לפרוק מזוודה עם נעליים ובסיום טענה שאחד הזוגות חסר.



נטען כי נתניהו עמדה להכות את התובעת: "לא הרפתה התקרבה לתובעת עוד ועוד, ונצמדה אליה עד אשר התובעת הרגישה את הבל פיה של הגב' נתניהו. רגליה של התובעת כשלו, כך שברכיה לא תמכו בה וגופה נשמט לפנים. כאשר השתיים היו צמודות במרחק אפס, הרימה הגב' נתניהו את שתי ידיה בכדי להלום בתובעת". על פי התביעה, העובדת ניצלה את ההזדמנות וברחה מתחת ידיה של אשת ראש הממשלה.



מקורבים למשפחת נתניהו שהתייחסו להאשמות אמרו בתגובה: "זו איננה תביעה אמיתית. זהו ניסיון סחיטה של עובדת שהועסקה כמה ימים ומאחוריה עומדים כרגיל ידיעות אחרונות ונעמי לנדאו, עורכת הדין של מני נפתלי. ידיעות אחרונות (שם נחשף הסיפור לראשונה) ממשיכים ברצח האופי השיטתי של משפחת נתניהו שנמשך כבר 20 שנים. כהרגלם יוצרים פייק-ניוז מתואם ומתוזמר ושולחים שאילתה ממש לפני שמורידים את העיתון לדפוס. השיטה מוכרת – מפרסמים כתב תביעה רווי שקרים ועל ידי כך משיגים חסינות מתביעת דיבה".



עוד נטען כי "שוב מדובר בתביעת סרק מופרכת, מועתקת וממוחזרת, הפעם עם עובדת שהועסקה בסך הכל כמה ימים, ועל זה היא מנסה לסחוט 225,000 ₪! שוב נעשה שימוש בשיטה הקלה והרגילה לקבל פרסום וכסף על ידי הכפשה של הגברת נתניהו ומשפחת נתניהו. אין סוף לרדיפה, אין סוף לשקרים ואין סוף לרצח האופי. אין ספק שגורמים חזקים עומדים מאחורי התביעה הזאת. לא מפתיע שמי שמייצגת את התובעת היא אותה נעמי לנדאו, עורכת הדין החברה במועצה ציבורית של עמותה הנתמכת על ידי הקרן החדשה, שעשתה את רדיפת שרה נתניהו למקצוע. ההכפשות שבכתב התביעה הן דמיוניות".



"רק כדי להמחיש את האבסורד שבתביעה, די להסתכל בלוח השנה. מתוך התקופה הקצרצרה (כחודש) שבה הועסקה התובעת, שהו ראש הממשלה ורעייתו בדרום אמריקה במשך עשרה ימים. הימים הנותרים של אותה תקופה כללו שבתות, ראש השנה, ערב יום הכיפורים ויום הכיפורים, בהם ממילא התובעת לא הייתה במעון. כלומר, נותרו רק כמה ימים בודדים בהם הייתה התובעת יכולה התובעת לראות את הגברת נתניהו. התקופה שבה שהתה התובעת במחיצת הגב' נתניהו קצרה יותר מכתב התביעה שלה".