בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום 14 שנות מאסר על גביהו טגנה, תושב רחובות בן 23, שדקר למוות את ברוך אנבייה, צעיר בן 18 תושב העיר, באוקטובר 2016. טגנה הודה בביצוע המעשה במסגרת הסדר טיעון שחתם עם הפרקליטות, לפיו יודה בהריגה ולא ברצח. עוד נגזר עליו לשלם פיצויים בסכום של 80 אלף שקל לבני משפחתו של אנבייה.



"האם ניתן להעלות על הדעת כי מי שדוקר אדם שלוש דקירות, בחזה ובמפשעה, הולך מן המקום, נוטל אבן, חוזר ומשליכה לעבר אותו אדם אשר מוטל על הארץ מתבוסס בדמו, אינו – לכל הפחות - אדיש למותו? דומני, כי התשובה לשאלה זו ברורה", כתבה השופטת, מיכל ברנט, בגזר הדין. "מעובדות כתב האישום עולה כי הנאשם פעל מתוך שוויון נפש לאפשרות גרימת התוצאה הקטלנית ולא מתוך תקווה להצליח למנעה".



עוד ציינה השופטת כי "עצם נשיאת סכין מביאה בסופו של יום לשימוש בסכין". עם זאת, לקחה השופטת בחשבון את "נסיבותיו האישיות והמשפחתיות של הנאשם; היעדר עבר פלילי מכביד מצדו (פרט להרשעה בעבירת תקיפת שוטר); ההשפעה שתהא לתקופת מאסר ממושכת עליו, בין היתר בשל גילו הצעיר; החרטה שהביע על מעשיו והודאתו במיוחס לו".



"תהום נפערה בלבם של בני משפחתו"


לסיכום כתבה: "ברוך עצמו היה בן זקונים, בן למופת להוריו, היווה מקור תמיכה וסיוע לבני משפחתו, סייע בפרנסת המשפחה, היה אהוב על חבריו, על מוריו ועל מעסיקיו, והתעתד להתגייס לצה"ל לשירות קרבי. בשעה שבילה עם חבריו במתנ"ס השכונתי, נגדעו חייו בעקבות שלוש דקירות סכין. משעה זו, נפערה תהום בלבם של בני משפחתו, חייהם נהפכו על פיהם, ואין יודעים הם מנוח עד לעצם היום הזה".



על פי כתב האישום המתוקן בו הודה טגנה, בינו לבין אנבייה הייתה היכרות קודמת והשניים התגוררו בשכונת קריית משה ברחובות. ב-20 באוקטובר 2016 בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר, היו טגנה, בת זוגו, חברתה ואחרים, בהם אנבייה וחברו, ברחבת המתנ"ס בשכונה. טגנה נשא סכין מטבח. בשלב מסוים, החל דין ודברים בין חברתה של בת הזוג לבין חברו של אנבייה, תוך שהחברה מטיחה האשמות בחברו של אנבייה, הנוגעות גם לו.



חברו של אנבייה עזב את המקום ולאחר זמן קצר שב יחד עם אנבייה. עם הגעתם התחדשו חילופי הדברים, וטגנה התקרב לצדדים וביקש מהם להירגע. בהמשך החלו אנבייה ובת זוגו של טגנה להתקוטט תוך חילופי דברים שכללו גם מהלומות. בשלב מסוים התערב טגנה ודקר את אנבייה בגופו באמצעות הסכין שלוש דקירות וכן פצע אותו בגופו וגרם לו לחתכים נוספים.



מיד אחר כך נטל טגנה אבן, חזר אל המקום בו שכב אנבייה, השליכה לעברו ונמלט מהמקום. אנבייה מת מפצעיו בבית החולים זמן קצר לאחר האירוע. "הכתובת הייתה רשומה על הקיר. אם זה לא היה קורה למשפחה שלנו, זה היה קורה למישהו אחר", אמרה אמו של אנבייה, רבקה, למעריב, במהלך המשפט.