שולה זקן, מנהלת לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט, לא התייצבה גם הבוקר (רביעי) לעדותה בפרשת ב. יאיר, בדיון ההוכחות שמתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב. נציגת הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להוציא לזקן צו הבאה. מדובר בפעם השנייה שזקן אינה מתייצבת לעדותה במשפטו של מקורבה, הקבלן יאיר ביטון, בו בכירי חברת הנדל"ן נאשמים כי סייעו להלבנת ההון במסגרת עסקאות שנעשו באמצעות חברה פרטית, אשר שבבעלותו של יצחק אברג'יל.



"אני פחדתי להגיע? אני לא פוחדת מאף אחד, חוץ מהקדוש ברוך הוא. ואם בפרקליטות חשבו שלא הגעתי כי אני חוששת לחיי, למה אף אחד לא הציע להגן עלי? לא הגעתי מפני שאחרי כל מה שעברתי, מאסתי בבתי משפט. אני רוצה לחיות את החיים שלי", אמרה זקן לאחר שלא התייצבה לדיון שנערך בחודש אפריל למעריב .



זקן, שנחשבת מקורבת לנאשם המרכזי בפרשה, הקבלן יאיר ביטון, הייתה אמורה להעיד היום על השיחות שהקליטה ביניהם ועלו במשטרה במסגרת פרשת אולמרט. לדבריה, ההתרשמות של הפרקליטות, לפיה לא הגיע לבית המשפט כי היא חוששת לחייה, מוטעית. לטענתה, התובע, עורך הדין יהונתן טל מפרקליטות מחוז תל אביב, התקשר להזמין אותה לעדות, אך היא הבהירה לו שלא תבוא. הוא הספיק להגיד לי את תאריך הישיבה אבל לא את השעה. מיד אמרתי לו שלא אבוא. אין לי מילה רעה להגיד על הנאשמים האלה, אבל אני לא מפחדת מהם".



בדיון באפריל, מי שדווקא עלה להעיד היום הוא העבריין יצחק אברג'יל, שאמנם הובא על ידי שרות בתי הסוהר מכלא איילון, שם הוא מרצה עונש מאסר, אולם נקט בפתרון יצירתי על מנת לא להשיב לשאלות התביעה וההגנה: עם כניסתו לאולם, שלף אברג'יל את מכשיר השמיעה מאזניו, כך שלא יכול היה לשמוע את השאלות, שתק לכל אורך העדות ולא שיתף פעולה עם בית המשפט.



עורך הדין טל השמיע לאברג'יל שתיים מבין אלפי השיחות שהקליטה המשטרה, שיחה שהתקיימה בינו לבין אחד הנאשמים, ניסים פינס, בה דורש ממנו אברג'יל "את הכסף עכשיו". התובע אמר לאברג'יל: "מהשיחה עולה שאתה נותן פקודות לפינס. הוא הודה שבמשך ארבעה חודשים העביר לך ולאנשיך 2.4 מיליון שקל מהכספים של גן רווה". בשיחה נוספת בין פינס לאברג'יל, הם נשמעים מדברים על "החבר" שלהם. התובע טען כי זהו שם קוד ליאיר ביטון. "נתת הנחיות ליאיר ביטון על הפרויקט שניהל ניסים פינס באילת", הטיח התובע. בשלב מסוים הכריזה עליו השופטת כעד עוין, אך גם לאחר צעד זה, המשיך אברג'יל רק לחייך לעבר הנוכחים באולם – ולשתוק.