כמעט שלוש שנים וחצי אחרי שצעירה תל אביבית נפצעה קשה מאד בפיצוץ בלון גז ברחוב הרצל בעיר, כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד חברת פז גז ונגד מוקדן של החברה, אליהו לויאן, בגין רשלנות. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, במרץ 2014, לפני השעה 1:30 בלילה, החלה בדירתה של הנפגעת דליפת גז בישול, בעת שישנה בדירתה. בשעה 08:04, התקבלה במוקד קריאה מדיירת אחרת בבניין שאמרה-: "מדברת ... מהרצל ... ... מתל אביב... דחוף לפה טכנאי, למה הכניסה שלנו מריחה גז ברמות של עוד שנייה זה מתפוצץ...". בהמשך לשיחה זו, ולפי הוראות המוקדנית שעבדה אותה שעה במוקד, סגרה הדיירת את ברזי הגז בבניין.



בהמשך, בשעה 08:06 העבירה המוקדנית למוקדן לויאן את הקריאה מהמוקד. לויאן נמנע מלהתקשר או מלהודיע לטכנאי הפועל באזור הבניין אודות הדליפה, זאת על אף החובה שהייתה מוטלת עליו, מתוקף תפקידו, לעשות כן. בשעה 09:44, התקשר דייר נוסף בבניין למוקד והודיע על דליפת הגז, אך בשל העובדה כי הקריאה הראשונה שקיבל לויאן נותרה פתוחה, נאמר לדייר כי העניין בטיפול, ולכן גם הקריאה השנייה לא הועברה לטכנאי.



עד לשעה 10:44 דלפו בדירת הנפגעת כשישה קוב של גז, וזאת בעוד שהצריכה החודשית בדירה עמדה על קוב אחד גז בממוצע. בשעה 10:44, בעקבות דליפת הגז, אירע פיצוץ נפחי בדירה, כתוצאה מהצתת הגז. בעקבות הפיצוץ, נוצרה התלקחות מהירה בדירה אשר לוותה בהדף עמום ויצאה ממטבח הדירה לעבר ויטרינת הסלון.



כתוצאה מכך, נגרמו לנפגעת כוויות בחלקי גופה השונים, בשיעור של כ-40% עקב כך, נזקקה הנפגעת לאשפוז ממושך ביחידה לטיפול נמרץ וביחידת הכוויות של בית החולים תל השומר. הנפגעת הייתה מורדמת ומונשמת כחמישה שבועות ונאלצה לעבור כ-17 ניתוחים. בנוסף, כתוצאה מהפיצוץ, נגרם נזק רב לדירת הנפגעת.