מוחמד צפארן, תושב רמאללה בן 40, הואשם היום (שני) בבית המשפט המחוזי בלוד בכך שגנב משאית בחולון והתכוון לבצע באמצעותה פיגוע דריסה. בחקירתו במשטרה סיפר צפראן שהוא משתייך לארגון פתח וברצונו להפוך ל"שהיד" ולדרוס חיילים מחוץ לבסיס צה"ל, בכדי לנקום על מעשיהם במסגד אל אקצה. לבית המשפט הוגשה בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



ניסיון דריסת החיילים בראשון לציון. צילום: דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, צפראן, שמעולם לא החזיק ברישיון נהיגה, תכנן לדרוס באמצעות משאית חיילים הממתינים בתחנת אוטובוס מחוץ לבסיס צה"ל באזור המרכז, ובמטרה להוציא את תכניתו לפועל, הוא נכנס שלא כדין לישראל.



ב-19 באוקטובר הגיע לחולון כשהוא מצויד במפתח צינורות והבחין במשאית נעולה השייכת לבית עסק באזור. צפראן פרץ את דלת המשאית והחל בנסיעה מהמקום לכיוון הבסיס.



בעל העסק שמע את התנעת המשאית והחל לרוץ לכיוונה, ומכשצפראן הבחין בו, הוא נסע לכיוונו וכמעט פגע בו, ואז המשיך בנסיעה לכיוון הבסיס. בעל העסק דיווח למשטרה אודות גניבת המשאית ובעקבות הדיווח יצאו שוטרים בניידת משטרתית והחלו במרדף אחרי המשאית.



צפראן הבחין בניידת, וניסה להימלט תוך שהוא נוסע במהירות ובפראות בכביש עמוס במכוניות ומזגזג בכביש. הניידת התקרבה למשאית וכרזה לו לעצור. בתגובה, ניגח צפראן עם המשאית את הניידת, תוך שהוא דוחף אותה לקו הפרדה וגורם לה לבלום.



הנאשם המשיך בנהיגה מסוכנת, חצה צומת באור אדום ובהמשך אף התנגש בכלי רכב נוסעים, כאשר בשלב מסוים, בשל תפעול לקוי של המשאית על ידי הנאשם, עצר את המשאית בצד ימין של הכביש ונעצר על ידי המשטרה.



כתב האישום מייחס לו הכנה לביצוע רצח במעשה טרור, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, גניבת רכב, כניסה וישיבה בישראל בניגוד לחוק, נהיגה ללא רישיון נהיגה ועבירות נוספות.