הדס קליין, העובדת עם איש עסקים ארנון מילצ'ן, שחשוד כי נתן לכאורה לרה"מ ורעייתו טובות הנאה, העידה במסגרת חקירת תיק 1,000 כי בני הזוג  נתניהו הם אלו שיזמו את קבלת המתנות ממנו ומג'יימס פאקר. הפרשן אמנון אברמוביץ' התייחס הבוקר (שלישי) ב-103FM לעדותה: "לאורך השנה אחרונה משפחת נתניהו ממשיכה במותגים של 'לא היה כלום כי אין כלום' ו'מותר לקבל מתנות מחברים', עכשיו הם כבר טוענים שמדובר רק בסיגרים ושמפניה".



"עדות אמינה ורצינית". מילצ'ן. צילום: פלאש 90
"עדות אמינה ורצינית". מילצ'ן. צילום: פלאש 90


"דיווחנו בזמנו שמילצ'ן ביצע סיבוב פרסה בחקירה שלו", סיפר הפרשן. "בחקירה השלישית הוא נחקר לראשונה באזהרה כחשוד במתן שוחד, מה שגרם לו לחזור בו לגרסתו המקורית. נאמר לו אז שלא יגעו בו לרעה אם ייצמד לגרסתו הראשונה. הדס קליין נחשבת לעדה מאד אמינה ומסודרת, היא הביאה למשטרה את כל החשבונות ולכן עדותה חשובה מאד. עדותה מסתדרת גם עם עדותה של העובדת הקודמת של מילצ'ן וזו יוצרת תמונת רצף של דרישה חמדנית ותביעה למתנות מצד הזוג נתניהו. בראשית השנה חשפנו ששרה ביקשה שרשרת ולאחר מכן ביקשה השלמה של הסט ודרשה צמיד, הסיפור הזה התרחש באוגוסט 2004, גם אם הייתה עבירה חלה עליה התיישנות".



 

עוד הוסיף: "המכלול שקיים לפנינו הן דרישות תוקפניות עם מתנות ספציפיות, כולל מפרט ודרישה להשלמה ותוספת. כשהסכומים מגיעים למאות אלפי שקלים על ידי אנשים שיש להם אינטרסים הרי שכל זה מקיים את החשד למרמה והפרת אמונים".



"הדברים של גבאי זה פלגיאט על נתניהו" 
בנוסף התייחס אברמוביץ' לאמירתו של יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי שטען כי 'השמאל שכח מה זה להיות יהודים' וטען: "זהו פלגיאט על נתניהו ואני נגד הפלגיאט והפלגיאטורים. אני מבין את המגמה של אבי גבאי והיא נכונה, הוא מאמץ תפיסה שמפלגת 'העבודה' מהווה חסם לשינוי הממשל. אני בדעה שמפלגת העבודה צריכה להתפצל, חלק המרכז-ימין צריך לעבור למרכז בעוד שהחלק השמאלי יפנה למפלגת שמאל גדולה שבסיסה במרצ. ישנם אנשים רבים שמצביעים ליכוד בגלל המותג של מפגלת העבודה המתקשר אוטומטית למפא"י והמערך".
ניסים משעל התייחס לדבריו וטען: "יאמר לזכותו של יצחק רבין ז"ל שבבחירות 92 הוא הרגיש את הפילוג ובפתק הבחירות היה כתוב 'העבודה בראשות יצחק רבין'". דרור רפאל הוסיף: "יש כאן בעיה אחרת, בכדי לכבוש את השלטון אתה לא יכול להיות שמאלני, עליך להיות ימני בתחפושת". ענה להם אברמוביץ': "לא, עליך לתת תחושת ביטחון כפי שעשו שרון, רבין וברק. שלושתם התכוונו לוותר על השטחים אך נתנו לציבור תחושה שהם עושים זאת מתוך תחושת כוח ולא מתוך חולשה". על אמירתו של גבאי שהוא מוכן להיות מספר 2 של יאיר לפיד אמר אברמוביץ': "אני חושב שהאמירה הזו היא ראויה להערכה, צניעות תמיד ראויה להערכה. בפוליטיקה אין הרבה צנועים".   

עריכה: איתמר זיגלמן