ח"כ אורן חזן הודיע היום (רביעי) כי החליט להסיר את חסינותו, וכעת הוא צפוי לעמוד לדין, בגין תקיפת עובד ציבור, העלבת עובד ציבור וכן התנהגות פסולה במקום ציבורי. חזן אמר למעריב אונליין: "ש לי יושרה ציבורית. חוץ מזה שאין כלום בתיק, זה פשוט בדיחה". 

חזן הוסיף: "אני מאמין במערכת בתי המשפט ובשופטים ובשופטות שיהיו נקיים מרעשי רקע ולכן אני שם את אמוני שם. אני שליח ציבור. זה בדיחה, לקחת חבר כנסת למשפט בתיק שעולה מיליוני שקלים, וכל זה על האם קיללתי או לא את מנכ"ל העירייה, זה פיקציה. תיקים כאלה נסגרים כל יום מחוסר עניין לציבור. אני לא חוסה בצל החסינות ומעדיף ללכת עם האמת והצדק". 

יש לציין, כי בהתאם  לחוק החסינות עמדה לחזן הזכות לבקש מהכנסת חסינות בתוך 30 מרגע ההודעה על כתב האישום, אך ספק אם היה מקבל חסינות, שכן בדרך כלל הוא מוקנית בעניינים הקשורים במילוי תפקיד בעוד חזן לא היה חבר כנסת בעת המעשים לכאורה. 

כזכור, בחודש אפריל השנה נודע כי ח"כ אורן חזן יואשם בתקיפת עובד ציבור, העלבת עובד ציבור וכן התנהגות פסולה במקום ציבורי – כך הודיע היועץ המשפטי לממשלה לבאי כוחו. טענותיו של חזן בשימוע שנערך לו ונדחו והוא צפוי להיות מועמד לדין באירוע שבו תקף את מנכ"ל עיריית אריאל והעליב את ראש העירייה, לאחר שאמו של חבר הכנסת לא שילמה ארנונה על מסעדה שבבעלותה.

על פי כתב האישום, שיוגש לבית משפט השלום בפתח תקווה, בבעלות משפחת חזן הייתה מסעדת הבשרים "באבא גריל" באריאל. בשנת 2014 הוטל עיקול על חשבון הבנק של אביבה חזן, לאחר שלא שילמה את תשלומי הארנונה מאז שהמסעדה נפתחה, בשנת 2006. לאחר שנודע לו על כך, הגיע חזן לבניין העירייה, "שכשהוא נסער", לשון כתב האישום.

הוא עבר בין החדרים וחיפש את מי שנתן את הוראת העיקול וכשהבין שמדובר במנכ"ל העירייה, אבי עזר, המתין לבואו, "כשהוא כעוס". בעבור מספר דקות הגיעו למקום עזר וראש העירייה, אלי שבירו. חזן ניגש לעזר, הגיש לו מסמכים וצעק עליו: "כוס אמק, בן זונה גנב, אני אזרוק אותך מפה". המנכ"ל התעלם מגידופיו של חזן והחל לצעוד לעבר חדר הישיבות, אז נצמד אליו חזן ו"דחף אותו בחוזקה, באמצעות ידיו, עד אשר המנכ"ל הוטח במעקה".

אורן חזן. צילום: אבשלום ששוני
אורן חזן. צילום: אבשלום ששוני


עזר נכנס לחדר הישיבות וחזן נכנס אחריו, סגר את הדלת ואמר: "אף אחד לא יוצא מפה". עזר הוצא מהחדר ואז צעד חזן לעבר לשכת ראש העירייה, שם התפרץ לחדרו ללא אישור וגידף את ראש העירייה, "תוך שהוא מאיים כי 'יטפל' בראש העיר וידאג כי 'לא ישב עוד בכיסא'", נכתב בכתב האישום.
 
באי כוחו של חה"כ אורן חזן, עו"ד ציון אמיר ועו"ד אפרים דימרי, מסרו אז בתגובה: "קיבלנו בצער ובאכזבה ואף בתדהמה את החלטת היועמ"ש להגיש כתב אישום נגד חה"כ חזן בגין ויכוח בין שני פוליטיקאים, שהתרחש לפני שנים, זמן רב בטרם היבחרו לכנסת ישראל.  סברנו כי זהו תיק שעמד בפני אפשרות גניזה והיה מונח כאבן שאין לה הופכין במשך תקופה ארוכה ורק לאחר היבחרותו של חה"כ חזן לכנסת הפיחו בו רוח חיים ולצערנו מצאו לנכון לעורר את המקרה מחדש - ראוי היה שייסגר. נקודה". 
 
עוד מסרו: "חשוב לזכור: מדובר במקרה שבו הוגשו תלונות הדדיות ע"י פוליטיקאים ובסופו של דבר הינו עניין הגובל בזוטי דברים. יחד עם זאת ומשהוחלט מה שהוחלט, אנחנו ננהל את המאבק המשפטי בין כתלי בית המשפט. אנו מביעים אמון מלא וסומכים על מערכת המשפט שתדע להוציא את האמת לאור".