ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ הערב (חמישי) בטוויטר בתגובה לסגירת התיק על תקיפה נגד דובר 'שוברים שתיקה', דין ישככרוף. "'שוברים שתיקה' משקרים ומוציאים את דיבתם של חיילינו רעה בעולם. היום עובדה זו קיבלה הוכחה נוספת, אם למישהו היה ספק. האמת מנצחת".


שרת המשפטים איילת שקד התייחסה גם היא להחלטת הפרקליטות בחשבון הטוויטר שלה: "מסתבר שדובר שוברים שתיקה הוא שקרן שמכפיש את מדינת ישראל בעולם. כל הכבוד לחבריו לפלוגה שלא נשארו אדישים ולא היו מוכנים להבליג על השקרים שלו. טוב שיצאה האמת לאור על הארגון הזה שעושה קופה על חשבון לוחמי צה"ל ואזרחי ישראל". 



תיק החקירה נגד דין יששכרוף, דובר ארגון שוברים שתיקה, בחשד שהכה פלסטיני בעת שירותו הצבאי, ייסגר מחוסר אשמה, כך הודיעה היום הפרקליטות. עו"ד שני ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה, החליטה, על דעת פרקליט המדינה, שי ניצן, לגנוז את התיק, לאחר שעלה במסגרת החקירה, מהראיות שנאספו, כי "הדברים אשר תוארו על ידו, לא אירעו כלל ועיקר", לשון ההודעה. זאת לאחר שבמסגרת החקירה הגיעו החוקרים לפלסטיני שנטען כי הוכה, אשר הכחיש זאת. 



החקירה נגד יששכרוף נפתחה בעקבות סרטון אשר הופץ ברשת האינטרנט, בו תיאר יששכרוף, קצין צה"ל לשעבר, במהלך כנס של שוברים שתיקה, כיצד היכה פלסטינאי ב"ברכיות" לפנים ולחזה, שהביאו לידי כך שהנפגע "דימם והתעלף", ללא כל הצדקה מבצעית לכך. לאחר הפצת הסרטון פנו כמה ארגונים, ביניהם "מילואימניקים בחזית" ו"עד כאן", לפרקליט הצבאי הראשי וליועץ המשפטי לממשלה, ודרשו לפתוח נגדו בחקירה פלילית. 



גרסת הפלסטיני עולה בקנה אחד עם גרסת מפקד הפלוגה



בעקבות זאת, משטרה פתחה בחקירת המקרה, ממנה עלה כי האירוע המתאים לתיאור התרחש לכאורה במהלך מעצרו של פלסטיני בפברואר 2014. בחקירתו לא הכחיש החשוד את הדברים אשר נאמרו על ידו, והוסיף פרטים אודות מועד התרחשות האירוע המדובר ונסיבותיו. החשוד אף ציין כי "הייתי חייב להפעיל כוח כדי לעצור אותו". 



דין יששכרוף. צילום מסך



בהודעתו, אישר הפלסטיני כי נעצר לאחר שיידה אבנים לעבר החיילים, אלא שהכחיש כי מעצרו לווה באלימות כלשהי מצד החיילים, מלבד שימוש בכוח לצורך איזוקו. הוא טען כי לא הוכה, לא נחבל, לא דימם ולא התעלף. גרסתו עולה בקנה אחד עם גרסת מפקד הפלוגה של יששכרוף, אשר היה במקום.



בעקבות זאת הודיעה אתמול, כאמור, הפרקליטות, לארגונים, כי הוחלט לגנוז את התיק. "מחומר החקירה ומהעדויות עולה אפוא כי מדובר בטענה שקרית, ומשכך הוחלט לסגור את התיק שנפתח נגדו, בחשד לשימוש באלימות קשה ובלתי מוצדקת, בעילת חוסר אשמה", נכתב בהודעה. "הדברים אינם עולים כדי עבירה פלילית, ודין הדברים להתברר בזירה הציבורית".


בדוברים שתיקה לעומת זאת טענו כי החקירה הייתה מוטית מיסודה ומעולם לא הייתה מגיעה לבית המשפט, וזאת משום שבמערכת המשפט הישראלית לא מעוניינים להגיע לחקר האמת בנוגע לקורה ביהודה ושומרון.