שרת המשפטים איילת שקד, התייחסה היום (ראשון) ברשת ב' לפרסום הראשון של מעריב אונליין אמש, על כוונה לבקש משפט חוזר ליגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ב-1995. "יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה, אין ספק", אמרה שקד. "הוא גם לא מכחיש לכן צריך להישאר בכלא עד סוף ימי חייו".



שקד הוסיפה: "מי שמאשר משפטים חוזרים זאת נשיאת בית המשפט העליון. אין שום סיכוי שהיא או מישהו אחר יאשר דבר כזה. מי שרוצח ראש ממשלה מנסה לרצוח גם את הדמוקרטיה. יגאל עמיר יישאר בכלא עד סוף חייו".



דוחה על הסף. שקד. צילום: אבשלום ששוני
דוחה על הסף. שקד. צילום: אבשלום ששוני



אתמול הודיעה לריסה טרימבובלר עמיר, רעייתו של הרוצח. בפוסט שפרסמה בפייסבוק עם צאת השבת: “אני רוצה לעדכן שבימים אלו מוקם צוות הגנה להכנת ולהגשת בקשה למשפט חוזר ליגאל עמיר". היא הוסיפה כי "המהלך נעשה ברשות ובסמכות לאחר שיגאל עמיר נתן את הסכמתו. כל הנושא התקשורתי בנוגע למהלך ינוהל על ידי חברה משווייץ ולא ימסרו פרטים כלשהם לתקשורת בישראל”. טרימבובלר צירפה להודעה את כתובת המייל של החברה בשווייץ שתנהל לדבריה את הקמפיין התקשורתי. 



היום, בפוסט נוסף שהעלתה טרימבובלר, היא פרסמה הודעה שקיבלה ממישהו באותה חברה בשוויץ, ובו הודעה בזו הלשון: "הריני שמח להודיעך כי יש ברשותנו למעלה מ -18 הוכחות חותכות לכך שהכדורים שירה יגאל עמיר בראש הממשלה יצחק רבין ב -4 בנובמבר 1995, לא היו אלה שגרמו למותו. נמסור אותן לעיתונות ולתקשורת הבינלאומית (למעט ישראל) וכן לעורכי הדין העוסקים במשפט חוזר שאנו מכינים ביחד עם יגאל עמיר".



בסוף, פורסמה בקשה של אותו גורם מהציבור בישראל להביא הוכחות נוספות לכך שעמיר לא רצח את רבין. "האם את יכולה לבקש מהנוער של ארצך היפה ומשאר אזרחיה (למעט כל הפוליטיקאים ואנשי התקשורת, העיתונאים ואנשי הטלוויזיה!) לשתף פעולה במחקרים ובחשיפת האמת. מי שיש לו ראיות נוספות, נא לשלוח לנו, אפילו באופן אנונימי". 



אמש הגיב גם יו"ר המפלגה של שקד, נפתלי בנט ליוזמה מעוררת המחלוקת ודחה אותה גם הוא, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "עמיר צריך לסיים את חייו בכלא". "בנושא הזה אין ימין ואין שמאל". הוסיף בנט, "כל רצח הוא נורא, אבל רצח ראש ממשלה יכול לפרק לנו את המדינה". ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר למעריב אונליין בעקבות הפרסום: "יגאל עמיר הוא רוצח שפל וצריך למות בכלא. הוא ירה לא רק בגבו של ראש הממשלה אלא בגבה של המדינה כולה. את הריקבון מוטב להותיר עמוק בבית הכלא ולא לחשוף אותו שוב לציבור".



יו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון אמרה בתגובה כי "במקום להתעסק ברעיון האווילי של משפט חוזר, זו ההזדמנות לדרוש להעמיד לדין את אותם רבנים שהיו שותפים לפסק דין רודף ושותפים לרצח. יגאל עמיר אמר בחקירתו בשב"כ שללא גיבוי של רבנים הוא לא היה רוצח את רבין. והרבנים האלו ממשיכים להלך חופשי וממשיכים להסית".


עו"ד גבי שחר, מי שהיה פרקליטו של יגאל עמיר במשפט שבו הורשע ברצח רבין ז"ל, אמר למעריב אונליין שאכן בימים אלה מוקם צוות הגנה להכנת בקשה למשפט חוזר לרוצח ראש הממשלה. עו"ד שחר ציין כי העביר את הפרטים ללריסה טרימבובלר עמיר שפרסמה זאת בדף הפייסבוק שלה, אך סירב לענות לשאלה האם ישנה היתכנות לבקשה למשפט חוזר או כל פרט נוסף על ההתארגנות שהוא מוביל. עוד אמר, כי את הקמפיין התקשורתי סביב משפט חוזר לעמיר תנהל כאמור חברה משווייץ.