אישום בוטל בשל טעות טכנית של הפרקליטות: בית משפט שלום לנוער בירושלים ביטל היום (שני) את כתב האישום נגד חמישה קטינים, שהואשמו בעבירות של הסתה במהלך "חתונת השנאה" בבירה בדצמבר 2015. השופט קיבל את טענת סנגוריהם, שייצגו אותם מטעם הסנגוריה הציבורית, כי היה פגם באישור של היועץ המשפטי לממשלה שניתן רק לאחר הגשת כתב האישום, ולא כפי שדורש החוק. בפרקליטות נשקלת האפשרות לערער על ההחלטה.



נגד הקטינים ונגד שמונה בגירים נוספים הוגש באוקטובר 2016 כתב אישום בגין הסתה לאלימות או לטרור, תמיכה בארגון טרור, הסתה לגזענות, החזקת נשק ועוד, לאחר שבמהלך חתונתו של אחד מהנאשמים, יקיר אשבל, הניפו לכאורה תמונות בני משפחת דוואבשה עם המילה "נקמה", שרו שירי הסתה, נופפו בכלי נשק ועוד.


‎Posted by ‎facebook

פעילי ימין חוגגים בחתונה עם תמונתו של עלי דוואבשה

פגמים קשים בהגשת המסמך



על פי חוק, כתב אישום בעבירות הסתה דורש את אישורו הרשמי היועץ המשפטי לממשלה. מטענת הסנגורים, מוריה ששון, אברהם כהן, רועי גיא גרין, מנחם שטאובר ואלי פוקסברומר מהסנגוריה הציבורית ומשה פולנסקי וסיניה מוזס מארגון חוננו עולה כי את האישור קיבלה הפרקליטות לא ישירות מהיועץ, אביחי מנדלבליט, אלא ממי ממשרדו וניתן באמצעות דואר אלקטרוני, ולא כמסמך חתום. השופט, שמעון לייבו, קיבל את הטענה והורה לבטל את כתב האישום נגדם, בשל פגמים קשים בהגשתו.



בפני הפרקליטות עומדת האפשרות להגיש את כתב האישום מחדש, אולם מכשול שיעמוד בפניהם הוא חוק ההתיישנות, אשר משכו הוא שנה במקרה של קטינים. כאמור, העבירות התבצעו לכאורה לפני כמעט שנתיים. גם במשפטם של הבגירים, שמתנהל במקביל בבית משפט השלום בירושלים, צפויה לעלות טענה דומה.



תיעוד מחתונת השנאה. צילום מסך



כתב אישום שהוגש באוקטובר אשתקד נגד 13 ממשתתפי האירוע ייחס להם ביצוע עבירות של הסתה לאלימות או טרור, תמיכה בארגון טרור, הסתה לגזענות, החזקת נשק ועוד. במהלך החתונה הונפו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה מדומא ועליהן הכתובת "נקמה". כמו כן, שר אחד הנאשמים את השיר "יבנה המקדש", עם המילים "ישרף, ישרף המסגד" וכן "יתפוצץ, יתפוצץ המסגד". במהלך השמעת השיר, רקד נאשם אחר כאשר הוא לובש חולצה עליה כתוב "אין ערבים אין פיגועים" והוא מניף בידו חולצה צהובה ועליה סמל תנועת "כך".



בנוסף לשירים ולתמונות, הניפו חלק מהנאשמים שני רובים אוטומטיים מסוג M4 ו-M16 קצר, אקדחים או חפצים הדומים לאקדחים, בקבוקי זכוכית אשר הוכנסו לתוך פייתם בדים כך שהם דימו בקבוקי תבערה וסכינים ואחדים מהרוקדים רקדו כשהם רעולי פנים. 



"במעשיהם המפורטים לעיל, פרסמו הנאשמים, בצוותא חדא, קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה או הזדהות עימו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות וטרור", נכתב בכתב האישום.



מהפרקליטות נמסר: "אין חולק כי ניתן אישור היועץ המשפטי לממשלה להגשת כתב האישום. עוד אין מחלוקת שניתן אישור נוסף על ידי היועץ המשפטי לממשלה שבו הוא שב והבהיר כי אישר את הגשת כתב האישום עוד בטרם הגשתו. ההחלטה שהתקבלה היום, לבטל את כתב האישום, למעלה משנה לאחר שהוגש, כשהנאשמים טרם השיבו לכתב האישום נגדם, מבוססת על פגם שראה ביהמ״ש בנוסח האישור בכתב שניתן. ביה״מ מציין כי אין בהחלטתו למנוע את הגשת כתב האישום מחדש. לגבי שמונת הנאשמים הבגירים התיק בעניינם מתנהל. מכל מקום הפרקליטות תבחן את ההחלטה ותשקול את צעדיה".