ארגון 'שוברים שתיקה' פרסם סרטון בו, לטענת הארגון, ישנה הוכחה שדוברו דין יששכרוף אכן הכה עצור פלסטיני בשנת 2014, זאת לאחר שהפרקליטות קבעה כי שיקר בעדותו. מנכ"ל "שוברים שתיקה, אבנר גבריהו, אמר לספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "מי שיראה את הסרטון יבין שזה לא סרטון שהוכן מבעוד מועד, ביצענו תחקיר עמוק ורציני, הרבה יותר טוב מזה של המשטרה ומצאנו כשלים עמוקים בחקירה. 'שוברים שתיקה' הוא ארגון של חיילים משוחררים, אנחנו לא מעידים על כך שעמדנו במחסום והיו לנו ייסורי מצפון, אלא על דברים אלימים שעשינו במהלך השירות. אני הייתי אלים בשירות שלי וביצעתי כיבוש כשנכנסתי לבית המשפחות באמצע הלילה".


"אנחנו משוחחים הבוקר על כך שפרקליט המדינה הוציא מכתב עליו הוא חתום כשטען שהאירוע של דין יששכרוף לא התרחש" אמר גבריהו. "בכל האירוע המשטרה חקרה רק שלושה אנשים, ביניהם פלסטיני שטען שדין לא היכה אותו. התברר שהם דיברו עם הפלסטיני הלא נכון ובמקביל לא חקרו את העדים המרכזיים בפרשה כמו הקשר של המ.פ. אתמול דיברתי עם אותו הקשר ועד שלא שמעתי ממנו שהסרטון אכן שייך לאירוע המדובר לא פרסמתי את הדברים".
סרטון שוברים שתיקה




המנכ"ל הוסיף כי בנוסף לכך, לא טרחו לאמת את דין עם התמונה של הפלסטיני ולהפך. הדבר הכי מרכזי עליו נבנה תיק ההגנה בטענה שדין יששכרוף אינו הכה את הפלסטיני הוא אינו רלוונטי ואינו נכון. דיברו עם הפלסטיני הלא נכון ורק הבוקר בעיתון 'הארץ' פרסמו את הסיפור הנכון. אותו הפלסטיני ה'לא נכון' שנעצר מספר גם הוא כי חיילי מג"ב הכו אותו וגרמו לו לחתום על מסמך בעברית שהוא אינו מבין את התוכן שלו כי אינו דובר את השפה ובתמורה הוא יקבל יוכל להמשיך לעבוד. כששאל מדוע חוקרים אותו הוא טען בעצמו שישנם חיילים שקרנים, זוהי אשכרה תפירה של תיק הזוי".

"זהו נוקאאוט לטענת הפרקליטות", הוסיף גבריהו. "אם אנחנו צודקים בטענותינו מישהו יצטרך לעשות חשבון נפש בנושא". כשנשאל מדוע דין יששכרוף לא נחשף ומדבר טען: "הסיבה שתוקפים את דין היא בגלל שהוא מייצג את 'שוברים שתיקה', כל בן אדם בארגון בשנתיים האחרונות שעמד בצורה פומבית והעיד על פעילות אלימה שביצע בשטחים הפך ליעד למתקפה. אין אדם בארגון שלא ניסו לזרוק עליו בוץ. דין הוא אדם ישר ואשכרה הגורם היחיד ששמר כל הזמן הזה על גרסה אחידה".

לסיום התייחס המנכ"ל לאופן איסוף העדויות של ארגון 'שוברים שתיקה': "כעיתונאים אתם מראיינים ולפני שאתם מפרסמים סיפור אתם משתמשים בכלים שלכם. אנחנו לא גוף עיתונאי אך אנו עובדים כמוכם, כשאנחנו פוגשים עד אנחנו יושבים ומשוחחים עמו עד שמוודאים בדרכים שלנו שדבריו אכן עומדים על קרקע יציבה".

עריכה: איתמר זיגלמן