נשיא המדינה רובי ראובן ריבלין החליט לפני יומיים להקל בעונשו של יונתן היילו, שהרג את האיש שאנס אותו. סיפורו של היילו, פתח חלון של תקווה עבור שמונה נשים שהרגו את בן זוגן האלים ומרצות כעת מאסר. ח"כ מיכל רוזין (מרצ) השמיעה את קולן של אותן נשים וסיפרה היום (שלישי) בשיחה עם ענת דוידוב ב-103FM: "מדובר בנשים שהורשעו בהריגה או רצח ויושבות במאסר עולם בגלל שלא הייתה התחשבות במצבן ובתסמונת האישה המוכה שחוו. אותן נשים פנו למקלטים לנשים מוכות, פנו ללשכות הרווחה, הגישו תלונה למשטרה ועדיין התעלמו מהן".



לדבריה, "הן חששו לחייהן ולחיי ילדיהן, לקחו את החוק לידיים והרגו את בני זוגן. הן הורשעו בחומרה על הריגה או רצח, ויושבות שנים רבות במאסר ואכן ראוי שהנשיא יקל בעונשן ויאפשר להן שחרור מוקדם".






מה את דורשת מהמשטרה בעצם?
"עד היום הייתה איזו אדישות לגבי תופעת האלימות במשפחה, במשך שנים תהו מדוע האישה לא עזבה את הבית וכי מדובר בסכסוכים שבינו לבינה. היום הם מתחילים להבין שמדובר בתופעה חברתית קשה ומכאן נובעת החלטתו של הנשיא לקחת אחריות על אותן נשים שהופקרו על ידי הרשויות שאמנם ביצעו מעשה נוראי, אך אחרי שנים שהן יושבות בכלא מגיע להם שחרור מוקדם".



עריכה: איתמר זיגלמן