המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר מתח היום (חמישי) ביקורת על הפוליטיקאים, בכנס שנת המשפט, ואמר כי "בשנים האחרונות, הדיאלוג בין בית המשפט לנבחרי הציבור הפך לרועם, וננקטו פעולות ש'פעם לא העלנו על דעתנו שינקטו'". הוא הוסיף: "מקווה שבתוך זמן קצר תצא בשורה מנשיאת העליון לגבי פתיחת דיוני בית המשפט העליון לתקשורת". לדבריו, בהרבה מקומות בעולם ממשלות ופרלמנטים לא מרוצים מהנושאים שבהם עוסקים בתי המשפט. אבל שם הדיאלוג מנומס.



השופט השתתף במושב מיוחד שבו הוא נשאל שאלות על ידי הקהל. כשנשאל לדעתו על פסקת ההתגברות ענה השופט מלצר, "אתם יכולים לתאר מה יקרה אצלנו אם תהייה פסקת ההתגברות", והסביר כי פסקת ההתגברות, המאפשרת לפרלמנט לחוקק חוק העוקף חוק אחר, קיימת במקומות אחרים בעולם, אולם במדינות אלו כמעט ולא עושים שימוש בזכות זו של הפרלמנט. לדבריו, "השיא העולמי" בפעמים שבהן חוק כלשהו עבר וחזר בין הפרלמנט ובית המשפט במדינות אלו עומד על שלוש פעמים.



הוא הסביר כי "אצלנו, למשל במקרה של חוק גיוס בחורי ישיבות או בחוק מניעת ההסתננות אנחנו כבר משווים את 'השיא העולמי'". כשהביא בתור דוגמא את המקרה של חוק גיוס בחורי ישיבות, אמר השופט מלצר כי התגובות של הפוליטיקאים נחלקות לשניים, "השמצה אישית של בית המשפט, או אמירה שאומרת, 'נחוקק בדיוק את אותו החוק'. ועד שהוא יגיע לדיון נוסף עוברים כשנה וחצי שבהם ממשיכים לפעול באותה הדרך".



הוא אמר ש"אין בהכרח מניעה מלחוקק את פסקת ההתגברות אולם במקרים כאלה צריך שיהיה רוב מיוחד", והזכיר את אחת ההצעות המדברת על רוב בקריאה ראשונה של 70 חברי כנסת, עשרה מהם מהאופוזיציה, ולאחר מכן רוב מיוחס של 90 חברים. כשנשאל לדעתו לגבי חלק מההצעות הקיימות כיום, לפיהן פסקת ההתגברות תעבור ברוב של 60 או 65 חברי כנסת אמר השופט מלצר, "לרוב שכזה אין שום משמעות. אפשר לחיות בלי פסקת ההתגברות".