יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, חתם היום (ראשון) על בקשת אשתו, לריסה טרימבובלר עמיר, לקיים משפט חוזר בעניין הרצח בו הורשע - בקשה שעל קיומה דווח לראשונה במעריב. עמיר חתם היום (ראשון) על מסמך המעניק לעורך הדין גבי שחר ייפוי כוח להגיש את הבקשה לבית המשפט העליון. מדובר בשלב ראשון שלאחריו בכוונתו של עורך הדין שחר לנסח בקשה. 

לטענתו, יש לו טיעונים חדשים אשר נדרשים כאשר מגישים בקשה למשפט חוזר. שחר אמר למעריב אונליין כי "מדובר בשלב מוקדם, בהליך שדורש הרבה עבודת הכנה. אנחנו נמצאים בימים אלה בשלב של גיבוש צוות מומחים מחו"ל כדי לבסס את טענותינו, אבל חשוב להדגיש שלא מדובר בדיבורים באוויר, אלא שהדבר עומד לקרות".

לריסה טרימבובלר עמיר, צילום: פלאש 90
לריסה טרימבובלר עמיר, צילום: פלאש 90


הקימה צוות הגנה והודיעה: "לא יימסרו פרטים לתקשורת"

כזכור, ב-18 לנובמבר הודיעה טרימבובלר כי היא מקימה צוות הגנה לצורך משפט חוזר לבעלה, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: “אני רוצה לעדכן שבימים אלו מוקם צוות הגנה להכנת ולהגשת בקשה למשפט חוזר ליגאל עמיר". היא הוסיפה כי "המהלך נעשה ברשות ובסמכות לאחר שיגאל עמיר נתן את הסכמתו. כל הנושא התקשורתי בנוגע למהלך ינוהל על ידי חברה משווייץ ולא ימסרו פרטים כלשהם לתקשורת בישראל”. טרימבובלר צירפה להודעה את כתובת המייל של החברה בשווייץ שתנהל לדבריה את הקמפיין התקשורתי.

טופס  ייפוי הכוח עליו חתם יגאל עמיר
טופס ייפוי הכוח עליו חתם יגאל עמיר


עו"ד גבי שחר, מי שהיה פרקליטו של יגאל עמיר במשפט שבו הורשע ברצח רבין ז"ל, אמר למעריב אונליין שאכן בימים אלה מוקם צוות הגנה להכנת בקשה למשפט חוזר לרוצח ראש הממשלה. עו"ד שחר ציין כי העביר את הפרטים ללריסה טרימבובלר עמיר שפרסמה זאת בדף הפייסבוק שלה, אך סירב לענות אז לשאלה האם ישנה היתכנות לבקשה למשפט חוזר או כל פרט נוסף על ההתארגנות שהוא מוביל. עוד אמר, כי את הקמפיין התקשורתי סביב משפט חוזר לעמיר תנהל כאמור חברה משווייץ.