פרקליטות מחוז חיפה הגיבה הבוקר (שני) להערכות בעניינו של השחקן משה איבגי, החשוד בביצוע עבירות מין בארבע נשים. לדבריהם, "ההחלטה אם להגיש כתב אישום בפרשה אמורה להתקבל בזמן הקרוב. למען הסר ספק - לא התקבלה כל החלטה בפרשה והפרסומים על 'הסדר מותנה' שמתגבש אינם נכונים". עוד הבהירו בפרקליטות כי "למעלה מן הצורך נסביר כי ככלל, החלטה בדבר האפשרות לשקול עריכת הסדר מותנה עם חשוד מתקבלת רק לאחר שהוחלט להגיש כתב אישום נגדו".  



דברי הפרקליטות נמסרו בעקבות הפרסומים לפיהם פרקליטו של השחקן, עו"ד ציון אמיר, מצוי במשא ומתן מתקדם ממנו עולה כי השחקן יודה בהאשמות נגדו אך לא יועמד לדין. ההסכם, לפי הפרסומים, טרם גובש סופית והוא נמצא בשלביו האחרונים.



משה איבגי. (צילום:רענן כהן)



"מי שביצע עבירות מין - שיעמוד למשפט"


כזכור, לפני מספר שבועות הודיעה הפרקליטות על כוונתה להעמיד את השחקן לדין בכפוף לשימוע באשמה של הטרדה מינית בארבע נשים בהזדמנויות שונות במהלך עבודות לאורך השנים. אז כבר החלו המגעים להסדר טיעון מותנה, הסדר המקל בדרגה אחת פחות מהסדר טיעון מקל. מהמגעים עלה בין היתר כי איבגי, כך על פי ההערכות, יסכים להודות באישומים נגדו ובתמורה לכך לא יועמד לדין פלילי. מהלך כזה מוגדר בפרקליטות כהסדר טיעון מותנה, אך כאמור הבוקר היא שוללת כי הסכם כזה נחתם. 



מבחינת איבגי, אם ייחתם הסכם כזה, הוא הישג אדיר עבורו שכן לא תירשם לחובתו הרשעה פלילית - מה שעשוי לסלול את שובו לבמות. הסדר כזה עשוי להיתקל בקשיים מול בית המשפט עוד בטרם ייחתם.



מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', מסרה כי הרשות מתנגדת להסדר הטיעון. במכתב שהוציאה הבוקר נכתב כי "הנכונות לוותר על העמדה לדין ולהסתפק בהודאה במסגרת כתב אישום מתוקן, מצטיירת בהיבט הציבורי כ'הנחת סלב' שאסור לנו לתת לה יד. מי שביצע עבירות מין חייב לעמוד למשפט. גם אם ישנם כשלים ראייתיים, ראוי שיבואו להכרעת שופט ‏ולא ייסגרו בחדרי חדרים. לתפיסתי, כל חלופה אחרת אינה ראויה מבחינה ציבורית".