יחידת האינטרפול של משטרת ישראל עצרה אתמול בשעות אחר הצהריים עצרה את תומס יוסף גרוס, תושב הרצליה בן 61, בשל בקשת ארצות הברית להסגירו לידיה, ולאחר ששרת המשפטים הורתה לפרקליטות המדינה להביאו בפני בית המשפט המחוזי לשם הכרזתו בר הסגרה לארה"ב. 


גרוס מואשם בארה"ב ברצח אמו, אינה גרוס, בת 78 במותה. על פי הרשויות בארצות הברית, בלילה שבין ה-9-8 לינואר 2012 טשטש את אמו, באמצעות סם שינה, ואז הניחה במכוניתה שבמוסך הבית. לאחר מכן דקר אותה למוות בדקירות סכין. למחרת בבוקר הזעיק גרוס את כוחות ההצלה ובפניהם טען כי מצא את גופתה של אמו במוסך. 

גרוס יובא לבית המשפט המחוזי בירושלים בסביבות השעה 10:00 לשם הארכת מעצרו. הליכי ההסגרה בבית המשפט בישראל מנוהלים על ידי עו"ד מתן עקיבא מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.
 
תומס גרוס. צילום: inagrossjusticeproject.com
תומס גרוס. צילום: inagrossjusticeproject.com


רק ביום שישי אמרה בתה של אינה ואחותו של תומס, אלן גרת', כי היא בטוחה האחיה ייעצר בסופו של דבר. "אני רוצה שהציברו ידע שחייה של אמי לא יישכחו ושאני אמשיך להילחם שהאדם הזה - הרוצח הזה - לא יהיה ברחובות". 
 
גרת' סיפרה כי במשך שנים הוריה נתנו לתומס הלוואות בשווי של ערות אלפי דולרים על מנת לסייע לו לרכוש בית ולאמץ ילד. היא הגישה מספר תביעות על מנת למנוע מאחיה גישה לירושה לאחר שאביה, סאם, הלך לעולמו בגיל ב-2010. "תום הרג את אמי בשביל כסף", היא אמרה. "הוא אדם לא בריא ואני עושה כל שביכולתי כדי למנוע ממנו להשיג את מה שהוא רוצה". לדבריה, הכסף לא חשוב לי, רק חייה של אמי, זכרה וכבודה".