"הזוי ומכוער", כך מכנה שרה נתניהו את כתב התביעה שהגישה נגדה שירה רבן, עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, שהאשימה אותה בהעסקה לא ראויה. רעיית ראש הממשלה הגישה היום (חמישי) את כתב ההגנה שלה לתביעה, ובאמצעות סנגורה היא טוענת שבית הדין לעבודה אינו מוסמך לדון בעניינה, שכן היא אינה מעסיקתה של רבן. 



בתגובה נטען כי רבן עבדה בקומה 2 במעון ראש הממשלה 70 שעות בלבד ופגשה את אשת ראש הממשלה "מספר פעמים לזמן קצר". התגובה מתייחסת לטענות השונות שעלו בתביעה. בין היתר, נטען שם כי רבן אולצה לשטוף את ידיה מאות פעמים ביום, להחליף מערכות בגדים עשרות פעמים ביום ולהחליף נעליים אין ספור פעמים. 



"איך יתכן שהתובעת בזבזה על הכנה והתארגנות לעבודה שמונה שעות נטו ביום? מתי הספיקה לשאוב אבק, לקרצף שטיחים, לכבס... ולעשות את כל הפעולות שהביאו לקריסתה?" נכתב בתגובה. 



בתגובה מכנה עורך הדין כהן את כתב ההגנה המתוקן שהוגש לבית הדיון, לאחר נזיפת השופט, "אותה גברת בשינוי אדרת: מסמך פגום, רשלני, מנוסח בלשון צהובה וקלוקלת החסרה כל בסיס משפטי". עוד מתייחסת התגובה לכך שעובדות המעון מכונות בתביעה "שפחות": "היעלה על הדעת שהתובעת, אישה שעל פי הצהרתה היא חרדית, תכנה את עצמה ואחרים 'שפחה'?".



"מעזה להמליץ לתובעת לעבור אבחון פסיכולוגי"


עורכי דינה של רבן הגיבו לכתב ההגנה וטענו כי "די לקרוא את הטון המזלזל והמתנשא של נוסח כתב ההגנה של שרה נתניהו כדי להבין יותר מכל את האווירה השוררת בבית ראש הממשלה". לדבריהם, "מצער לראות כי במקום להתמקד באווירת הפחד והאימה השוררת בבית ראש הממשלה, לאחר עדויות רבות שהצטברו עד כה ופורסמו בחלקן, בוחרת ההגנה באופן עקבי ושקוף להכפיש, לקלל ולגדף כל עובד המעז לשבור את קשר השתיקה בקומה השנייה בבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, לצרוב בהם סטיגמות ולהטיל עליהם אימה חברתית במטרה להניא אותם מעדותם", נאמר בהודעה שפורסמה. 
"מגדילה ועושה הנתבעת, כאשר במסגרת המסמך שנראה יותר ככתב נקמה ולא ככתב הגנה, היא מעזה להמליץ לתובעת לגשת לאבחון פסיכולוגי היות והיא חוזה חזיונות שווא" כתבו עורכי הדין של רבן. "הואיל והנתבעת רואה באבחון שכזה כלי הכרחי לבחינת כשירותם הנפשית של המעורבים הרי שאין מנוס מלהיעתר להצעתה ובלבד שבדיקה פסיכולוגית ואף פסיכיאטרית תיעשה הן לתובעת והן לנתבעת, ונשמח לקבל את הסכמת שרה נתניהו בדחיפות לביצוע הבדיקה המקצועית כבר בימים הקרובים, ורשימת רופאים תישלח אליכם כדי לתאם זאת".
 
עורכי הדין סיפרו כי רבן עברה בדיקת פוליגרף, בה נמצאה דוברת אמת. "בבדיקה נתבקשה לענות על שאלות בדבר אמיתות עדותה ובתוכן בסוגיית צעקות הפרא של שרה נתניהו, התקרבותה המאיימת תוך הרמת ידיים כלפי התובעת, וכינויה בכינוי המשפיל: גוש של כלום".
 
"עצוב לראות עד כמה נמוכה וירודה שפת הביבים אליה גוררת הנתבעת ובא כוחה את הדיון הענייני בטענות לגיטימיות מצד עובדת, ועד כמה נחצו כל הקווים האדומים ברצון לפגוע בה, במשפחתה ובקהילתה במטרה להשתיקה".