בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק היום (חמישי) כי עמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים" יוחזר לפעילות עד יום ראשון הקרוב, זאת לאחר שהפר את כללי פייסבוק, בעקבות פרסום על כך שמנהלו, אבי לן, תמחר את פרסום הסטטוסים. עוד נקבע כי הרשת החברתית תשלם לתובעים, מנהלי העמוד, אבי לן ועדי בנטוב סילשי, הוצאות בסכום של 75 אלף שקל ושכר טרחה בסכום של 150 אלף שקל. מפייסבוק לא נמסרה תגובה לידיעה.



עם זאת, דחה בית המשפט את טענת התובעים, כי פייסבוק הוא מונופול על פי חוק ההגבלים העסקיים. השופט, רחמים כהן, כתב בהחלטתו כי "ביטול החוזה פגע פגיעה קשה בתובעים, שמפעל חייהם ירד לטמיון".



הדף לאחר הסרתו מפייסבוק. צילום מסך פייסבוק
הדף לאחר הסרתו מפייסבוק. צילום מסך פייסבוק



כזכור, לפני כשנתיים עמוד הפייסבוק הפופולרי במדינה דאז הוסר היום מרשת הפייסבוק, זאת לאחר שפורסם ב"גלובס" כי מנהל העמוד, אבי לן, מוכר סטטוסים בעמוד בתמורה לכסף, וזאת מבלי שהוא חושף זאת בפני הגולשים. על פי הפרסום המדובר, שאושר על ידי לן עצמו, מחירו של סטטוס בודד עמד על 7,500 שקלים, ופוסט עם סרטון וידאו עלה 12,000 שקלים.



כחצי שנה לאחר מכן שב העמוד לרשת הפייסבוק,  אך החברה מיהרה לצנן את ההתלהבות והסירה אותו שוב. אבי לן, מייסד הדף, יצר באותה עת תמונה של ציפור, עם כיתוב "חזרתי" וכבר החל להעלות תכנים אל העמוד הפופולרי, אך פייסבוק הבירה כי "הסרנו את העמוד כיוון שאנחנו לא יכולים לאפשר לאנשים ליצור מחדש עמוד שכבר הוסר על בסיס הפרת כללי הקהילה שלנו".