היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט זימן השבוע את המשנה ליועץ, דינה זילבר, לשיחת הבהרה, בעקבות המתקפה הפומבית שלה נגד שרת המשפטים איילת שקד.



כזכור, ביום ראשון השתתפה זילבר בכינוס שנערך באוניברסיטת בר־אילן לרגל פרישתו של השופט אליקים רובינשטיין. "את דרכי השלום של אלי (אליקים רובינשטיין – ק"ל)", אמרה שם בביקורת, "החליפו מסילות אל המשילות". "מסילות אל המשילות", היא הכותרת שהעניקה השרה שקד למאמר שפרסמה לפני יותר משנה בכתב העת "השילוח". במאמר זה פרשה את ה"אני מאמין" שלה. "זוהי רוח הזמן, צו השעה, כיוון הנסיעה שמסומן על כל השלטים המורים", המשיכה זילבר בהתייחסה לשקד, "אך המצפנים הישנים מפעם עדיין מתעקשים להתיישר אל עבר כוכב הצפון".



פעולה חריגה. עו"ד אביחי מנדלבליט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
פעולה חריגה. עו"ד אביחי מנדלבליט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



נוהגת למתוח ביקורת על חברי כנסת או שרים



אין זו הפעם הראשונה שבה מותחת זילבר ביקורת קשה באירוע פומבי על חברי כנסת או שרים. לפני כשבעה חודשים, באירוע שנערך במועדון בתל אביב, תקפה את יוזמות החקיקה של הקואליציה. "אנו עדים לשטף חקיקה שקוראת תיגר על רשויות אחרות ועל זכויות אדם", אמרה. "חוק ההסדרה, חוק התאגיד, חוקי סיפוח, חקיקה שמגבילה עמותות וארגונים והגבלת היועץ המשפטי לממשלה ובג"ץ. הדמוקרטיה המהותית וזכויות האדם נדחקות לשוליים".



כאמור, בעקבות אמירותיה השבוע, זימן אותה היועץ מנדלבליט ללשכתו לשיחת הבהרה חריגה והעיר לה על הדברים. מנדלבליט הבהיר לזילבר שמהיום והלאה מצופה ממנה לנקוט זהירות בהתבטאויותיה הפומביות, ובעיקר להקפיד שלא לומר דברים שיכולה להשתמע מהם ביקורת אישית על הדרג הפוליטי הנבחר.



הסיפור המלא - במעריב סופהשבוע