בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום את יצחק צוקר ואורן ורשבסקי בגרימת מותה ברשלנות של הילה בצלאלי, שאיבדה את חייה באסון קריסת מערך התאורה במהלך ההכנות לטקס הדלקת משואות יום העצמאות בהר הרצל בשנת 2012. צוקר שימש יועץ הבטיחות של הטקס בעוד שוורשבסקי היה מהנדס המבנה שקרס. 


בהכרעת הדין של בית המשפט נכתב כי יועץ הבטיחות צוקר "הבין היטב את משמעות הקמתו של המבנה ללא תוכנית הנדסית, וגם אם סבר לעצמו שהסיכון הכרוך בכך לא יתממש, הרי שחטא בכך מגדר צפייתו של אדם מן הישוב".
 
על ורשבסקי נכתב כי "חומרת מחדלו לאורח התקופה לעשות די כדי לעורר את תשומת הלב להיעדרו של תכנון ולתקנו מודגשת בקלות בה ניתן היה לתקן את המעוות".

מדובר בהכרעת דין עבור הנאשמים בתיק שלא חתמו על הסדר טיעון עם הפרקליטות. לפני שנה גזר בית המשפט על טאימורז ליאונידזה, מנהל תפעול בחברת "עיצוב במה", שבעה חודשי מאסר בפועל ופיצוי למשפחתה של בצלאלי ולנפגעים הנוספים באירוע, בסכום של 9,000 שקלים בסך הכל. אלעד לביא, סמנכ"ל התפעול בחברה, נידון לשישה חודשי מאסר בפועל ולתשלום פיצוי בסכום של 9,000 שקלים. 

https://www.maariv.co.il/HttpHandlers/ShowImage.ashx?id=268577. צילום: פלאש 90


בנוסף הורשעה החברה שהפיקה את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בגין גרם מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות, והוטל עליה לשלם פיצויים בסכום של 120 אלף שקלים. השופט קבע בהחלטתו כי עיצוב במה "הזניחה במידה ניכרת את חובת הפיקוח והאישור ההנדסי על הפרויקט".

בצלאלי בת ה-21 נהרגה במהלך החזרות לטקס המשואות המרכזי בהר הרצל בשנת 2012. היא השתתפה כדגלנית מחיל הרפואה ועמה נפצעו שבעה חיילים, לאחר שהתמוטט גשר התאורה שהקיף את הרחבה.