היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נאם הערב (חמישי) בכנס העמותה למשפט ציבורי בזיכרון יעקב והביע תמיכה במשטרה בעקבות "נאום ההמלצות" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו ביקר בחריפות את המשטרה. "אבהיר כי אנו מתייחסים בכובד ראש לביקורת עניינית המופנית אלינו. אך אל לנו לשפוך את התינוק עם המים", אמר מנדלבליט, "על ביקורת להיות אמיתית ומבוססת. עם זאת, יש להגן על מעמדם של העושים במלאכה במשטרה ובפרקליטות ולא לפגוע בלגיטימיות שלהם על ידי אמירות חסרות בסיס".



היועמ"ש ציין כי איש אינו חסין ומערכת האכיפה חייבת לפעול במקצועיות. "בהזדמנות הזו חשוב לנו לומר לציבור: מערכת אכיפת החוק לא יכולה להיסחף אחר רוחות השעה. מי שמתעורר לגביו חשד סביר כי ביצע מעשה עבירה – ייחקר. איש איננו חסין. בכל מקום בו תתגלה שחיתות נטפל בה בכל הכלים העומדים ברשותנו בנחישות וללא מורא".
"יחד עם זאת, לצד המאבק החשוב והנחוש בפשע ובשחיתות, יש לזכור כי גם לנחקרים ולחשודים יש זכויות, וחובה עלינו לשמור עליהן. הדברים בבחינת "לא תעשו עוול, במשפט לא תשא פני דל ולא תהדר פני גדול. בצדק תשפוט עמיתך", אמר.

מנדלבליט הוסיף: "אסור להשלים עם שום סטייה מדרך הישר של ברור האמת. לא סטייה לנוחותם של נחקרים וחשודים, כמו החוק הצרפתי או חוק ההמלצות, ודאי בגרסתו המקורית ולא סטייה לרעתם של נחקרים וחשודים, כמו הטענה שצריך לחקור מישהו כחשוד גם אם אין חשד סביר שביצע עבירה, או הדרישה להעמיד לדין אדם עוד לפני שהושלמה החקירה המתנהלת בעניינו. יש דרך אחת. והיא נר לרגלינו. דרך הישר של חקר וגילוי האמת".