בית המשפט הצבאי בכלא עופר האריך היום (שני) את מעצרן של עהד תמימי, החשודה בתקיפת חייל בכפר נבי סאלח שביהודה ושומרון, אמה ואחותה בשלושה ימים. במשטרה ציינו כי השלוש לא משתפות פעולה בחקירתן ולכן יש צורך להמשיך ולחקור אותן. בנוסף לכך, נטען כי השלוש מעורבות בשורת פרובוקציות והתגרויות בשנים האחרונות שהופנו כלפי חיילים בכפר.


עורכת דינן של השלוש, עו"ד גבי לסקי הגיבה להארכת המעצר ואמרה כי מדובר בשימוש בכלי המעצר לענישה ולא לצורכי חקירה. "מאחר והמקרה שבגינו נעצרה מרשתי צולם, פורסם, וכל המעורבים כבר נחקרו, הרי שנראה שמטרת המעצר היא ענישתית", אמרה לסקי והוסיפה: "העובדה שנערה בת 16 הצליחה להביא את הכיבוש אל תוך הסלון של כל אזרחי המדינה אחרי שנים של התעלמות, שיחק תפקיד משמעותי במעצרה. היה על בית המשפט לנקות את כל האמוציות שתיק זה מעורר ולקבוע כי ניתן להמשיך בחקירה כשהיא משוחררת בתנאים מגבילים".

תועדה בועטת בחיילים, והפכה לגיבורה פלסטינית

כזכור, תמימי תועדה כשהיא תוקפת חייל בפתח ביתה בכפר נבי סאלח במהלך הפגנות אלימות שנערכו בכפר. בתיעוד, שצילמה אמה של הצעירה, נראות היא ואחותה מתקהלות סביב שני חיילים והצעירה בת ה-17 אף סוטרת לאחד החיילים ובועטת בו. לאחר פרסום הסרטון מספר ימים אחרי התקרית, נעצרה תמימי ובהמשך גם קרובות משפחתה. 

תמימי הפכה לגיבורה ברחוב הפלסטיני מאז שהסרטון שבו הופיעה הפך לוויראלי. תמונות ואיורים שלה הופצו ברשתות החברתיות ונפתח קמפיין ברשת הקורא לשחרורה מהמעצר הישראלי. אביה של תמימי הצדיק את פעולתה בראיון בתחילת השבוע. "אני סבור כי כל עוד הכיבוש קיים הסצנה הזאת תחזור שוב ושוב בחברה הפלסטינית", אמר באסם תמימי, אביה של הנערה, "לא נשתוק לנוכח הכיבוש הזה".