שרת המשפטים איילת שקד פרסמה היום (שני) את רשימת המועמדים המלאה לכס השיפוט בבית המשפט העליון. הוועדה למינוי שופטים תתכנס ב-22 בפברואר על מנת לבחור את שני השופטים שיחליפו את אורי שהם ויורם דנציגר, שעתידים לפרוש בקרוב. 

חלק מהרשימה כבר התפרסמה כמועמדים של בית המשפט העליון ושל לשכת עורכי הדין. היום צורפו גם שמות המועמדים המועדפים על השרה שקד. 
השרה היתה רוצה לראות שניים משלושת השמות הבאים בבית המשפט העליון: פרופ' גידי ספיר מאוניברסיטת בר אילן, פרופ' אלכס שטיין, המלמד בניו יורק ונחשב גם הוא לשמרן מבחינת האקטיביזם השיפוטי, ושופט בית המשפט המחוזי בירושלים רם וינוגרד

שניים בוגרי ישיבת "הר עציון"


ספיר הוא בוגר ישיבת "הר עציון" ותושב גוש עציון כיום. הוא מכהן כפרופ' למשפטים באוניברסיטת בר אילן, ומחקריו מתמקדים בתיאוריה חוקתית וביחסי דת ומדינה. הוא למד משפטים באוניברסיטת בר אילן, סיים תואר שני ושלישי במשפטים באוניברסיטת נורת'ווסטרן והוא מוסמך לרבנות. בבר אילן ייסד את הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות ואת הקליניקה לזכויות קשישים. ספיר נמנה עם המתנגדים הבולטים למהפכה החוקתית. בסוף 2016 נכלל ברשימת מועמדיה של שקד, אך לא נבחר.

פרופ' אלכס שטיין הוא איש אקדמיה בולט והדיקן לשעבר בבית הספר למשפטים באוניברסיטה העברית. שטיין הוא אחד מהמשפטנים המובילים בעולם בתחום דיני הראיות. שטיין, בן 59, נולד בברית המועצות ועלה ארצה בשנת 1973. הוא למד משפטים באוניברסיטה העברית, והתמחה במחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בעשור האחרון התגורר שטיין בארה"ב.

מועמד נוסף של השרה הוא שופט בית המשפט המחוזי בירושלים רם וינוגרד, בן 50, יליד ארה"ב, שעלה לישראל בהיותו פעוט. וינוגרד הוא בוגר הישיבה התיכונית "נתיב מאיר" בירושלים, ושירת ביחידה מובחרת בצה"ל במסגרת ישיבת ההסדר "הר עציון". הוא למד משפטים באוניברסיטה העברית, התמחה בביהמ"ש העליון אצל השופט אליעזר גולדברג, ושימש מרצה ועוזר מחקר בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. ב-2003 מונה לשופט שלום בירושלים, וב-2012 קודם למחוזי.

בלשכת עורכי הדין היו רוצים לראות שופט מוסלמי ראשון בבית המשפט העליון והציעו את השופט חאלד כבוב לכס העליון. מלבדו, הציעה הלשכה גם את שופטי המחוזי בתל אביב מיכל אגמון־גונן, גלעד נויטל וקובי ורדי. מועמד מסקרן נוסף ברשימת הלשכה הוא היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון. 

מועמדים נוספים של הלשכה הם עורכי הדין הפרטיים ציון אמיר, בעז בן צור, נתי שמחוני, אלדד כורש, אסף פוזנר וברק טל. עם זאת, בלשכת עורכי הדין יסכימו לוותר על מינוי עורך דין פרטי בתמורה למינויו של השופט כבוב, מועמד מועדף על יושב ראש הלשכה, אפי נוה.

עם המועמדים של נציגי השופטים בראשותה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נמנים השופט כבוב לצד השופטים רות רונן, יגאל מרזל, רון סוקול, משה סובל ונאוה בן אור. היום, כאמור, יצטרפו לשמות האלה המועמדים של נציגי המערכת הפוליטית בוועדה, בראשות השרה שקד.