שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן הורה הערב (חמישי) למשטרה, למפכ"ל רוני אלשיך ולשר ביטחון פנים גלעד ארדן, להשיב תוך 14 יום לבקשת ביזיון בית המשפט שהגיש עורך דין חי בראל, פרקליטה של צ', המתלוננת נגד מפקד להב 433 ניצב רוני ריטמן. 

ההחלטה של השופט באה בעקבות אי קיום החלטה קודמת של בית המשפט, לפיה על אלשיך לשקול מחדש את עתידו של ניצב ריטמן, שהואשם בהטרדה מינית, אולם עד כה לא עשה זאת. כיוון שעד אתמול לא התקבלה החלטה כלשהי שהתייחסה לעמדת בגץ הגיש עורך דין בראל בשמה של המתלוננת עתירה לבג"ץ ובה ביקש לחייב את השר לביטחון פנים המפכ"ל והמשטרה בביזיון בית המשפט.
 פרשת ריטמן עמדה במרכז סערה שהתחוללה במשטרה בעקבות תלונה שהגישה קצינה בגין חשד להטרדה מינית. עם סיום חקירת התלונה במחלקה לחקירות שוטרים הועבר החומר למפכ"ל וזאת לאחר שנקבע כי לא נתגבשה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגדו. במהלך כל הדרך עמד ניצב ריטמן על גרסתו לפיה מדובר בעלילת שווא שנרקמה סביבו עקב דוח בודק שחשף לכאורה דברים בלתי סבירים והתנהלות לא תקינה של מי ששימש כראש חטיבת המודיעין בלהב 433 במשטרה, קצין בדרגת תנ"צ הנמצא בהשעיי כבר למעלה משנה וחצי. 

עם קבלת החומר לעיונו של המפכ"ל ולאחר בדיקה של היועץ המשפטי של המשטרה, קיבל רנ"צ אלשיך החלטה לפיה הוא מאמץ את גרסתו של ניצב ריטמן ומשאיר אותו בתפקידו כמפקד להב 433. 

בעקבות החלטה זאת, עתרה המתלוננת באמצעות עורך דין בראל לבג"ץ וטענה כי התנהלות המפכ"ל הייתה פסולה ונגועה בשיקולים זרים. לאחר דיונים ממושכים קבע בג"ץ כי יש לנקוט בצעדים מנהליים ופיקודיים נגד מפקד להב 433 שהוחזר לתפקידו למרות התלונה.

"הרכב השופטים קיבל החלטה לפיה יש לבטל את החלטת השר והמפכ"ל והוא יאפשר להם לדון בסוגיה מחדש ולקבל החלטה חדשה בעניינו של ניצב ריטמן", אמר עורך דין בראל ומוסיף: "מאחר וחלף פרק זמן מאז החלטת בג"ץ וכיוון שדבר לא השתנה בהתנהלות המפכ"ל והשר עתרנו לבג"ץ פעם נוספת בבקשה להורות על ביזיון בית המשפט ואי כיבוד החלטת בג"ץ. עתה נקבע כי על השר והמפכ"ל להשיב לעתירה תוך 14 יום ולעניות דעתנו הכוונה היא שהם ישיבו גם לעתירה הקודמת לפיה יצטרכו לקבל החלטה חדשה בעניינו של ניצב ריטמן".

ממשטרת ישראל נמסר: "כזכור, בית המשפט בחר שלא להתערב בהחלטת המפכ"ל להחזיר את ניצב רוני ריטמן לתפקידו. לאחר שפסק הדין נלמד, בימים אלו נבחן  במשטרה הצעד הפיקודי הראוי בהתאם להנחיית בג"ץ. בימים אלה מתקיים שיח בין המשטרה, השר לביטחון פנים והמערכת המשפטית.  לכשיסתיים הליך זה נעדכן כמקובל. ראוי היה כי צ' ופרקליטה היו ממתינים להחלטת המשטרה ולא מטריחים את בג״ץ בעתירות שווא למטרות תקשורתיות".