"מתווה הכותל בטל", כך הודיעה היום (ראשון) המדינה לבג"ץ, בדיון בעתירה של ארגון נשות הכותל והתנועות הרפורמית והקונסרבטיבית נגד להחלטת הממשלה לבטל את המתווה ולקצות מקום תפילה נפרד עבור קהל מעורב. הדיון היום - השני במספר בעתירה - נערך בפני הרכב של שבעה שופטים, בראשות הנשיאה, אסתר חיות, לאחר שהמדינה סרבה לבטל את הקפאת המתווה.

בפתיחת הדיון ציין נציג המדינה, עו"ד ד"ר יובל רויטמן כי "גישת המדינה היא שעל אף שהמתווה מהווה ניסיון ראוי, שהיועץ המשפטי לממשלה סבר שיהווה פתרון על דעת כל הצדדים לסיום העניין, אנחנו לא נמצאים שם, ועל כן המדינה עומדת על כך שהמתווה בטל". לדבריו, "על אף שיש עתירות בבית המשפט ולמרות שבקשתן לצו הביניים נדחתה, נשות הכותל ודומיהן פועלות בכוח פיזי כל הזמן כדי להכניס ספרי תורה לרחבה העליונה, וזה יוצר אי סדרים ובעיות".
בדיון הוקרנו על ידי שני הצדדים סרטונים שמציגים את המצב הקשה בכותל, והציגו תמונות קשות של אלימות, צעקות שריקות וחילול הקודש. על אלה אמר עו"ד הראל ארנון, שמייצג את ארגון 'נשים למען הכותל': "אני מבקש לקרוע את המסכות של נשות הכותל שמבקשות לנהל מאבק פוליטי מובהק ולכסות אותו בכסות משפטית, ואין זה המקום. ביהמ"ש מנוע מלעשות כן ולא ראוי שהכותל יהיה המקום בו ינסו לקדם אג'נדה כלשהי. המראות הקשים שהוצגו הם תוצאה ישירה של המאבק שמנהלת החברה הישראלית, אבל הוא לא יכול להיות מוכרע כאן בביהמ"ש, ואסור שיזלוג לרחבת הכותל הקדושה".
השופט יצחק עמית אמר: "כל מה שקורה כאן היום הוא מאבק על הכרה ועוצמה של נשות הכותל". 

נציגיהם של התנועה הרפורמית ונשות הכותל טענו בדיון כי הסכימו "לזוז הצידה" כדי לא לפגוע ברגשות המתפללים האורתודוכסים, ומחו "למה המדינה לא מיישמת את מתווה הכותל ומציעה לנו הסדר מבזה"?