בבית משפט השלום בת"א מתקיים כעת (שני) דיון בתביעת הדיבה שהגיש יאיר נתניהו נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין. נתניהו הבן דורש מבנימין 140 אלף שקל במסגרת התביעה, בעקבות פוסט שפרסם בנימין בפייסבוק לפני כשנה וחצי. בפוסט נכתב כי ליאיר נתניהו היה לכאורה דרכון זר, שהונפק במסיבות ביטחוניות, וכי יאיר נתניהו החזיק בחשבונות בנק בחו"ל, שבהם לכאורה הפקיד כספים של משפחת נתניהו. 

עורך דינו של יאיר נתניהו, יוסי כהן, בדיון. צילום: אבשלום ששוני
עורך דינו של יאיר נתניהו, יוסי כהן, בדיון. צילום: אבשלום ששוני
בסיום הדיון, השופט הבהיר כי אם המשפט ימשיך, יאיר נתניהו יצטרך להתייצב. בינתיים לא נראה כי יש הסכמות כלשהן בין הצדדים, אולם אם תהיינה, יתכן שלא יהיה צורך בהמשך ניהול המשפט. תאריך לדיון הבא בתיק טרם נקבע. 

לטענת הנתבע, אייבי בנימין, משפחת נתניהו ביקשה ממנו למחוק את הפוסט שכלל, לדבריהם, מידע שקרי, והוא אכן מחק אותו, אם כי לא הגיע להבנות עם המשפחה ביחס לנוסח ההתנצלות ששיגר אליהם.

בקיץ האחרון הגיש בנימין עתירה לבג"ץ בבקשה לחקור את בנימין נתניהו בפרשת הצוללות. אחרי שקיבל תגובה לקונית, לדבריו, מבג"ץ בעניין זה, ביקש להגיב על תגובת המדינה. לטענתו, באותו יום בדיוק שמע על תביעת הדיבה של נתניהו הבן נגדו, על אף שמחק את הפוסט והתנצל. 

לאחרונה התנהל הליך גישור שלדברי בנימין "התפוצץ", מכיוון שדרש שיאיר נתניהו ימשוך את התביעה וישלם לו הוצאות. הוא אמר כי אם לא ימשוך נתניהו את התביעה, ימשיך המשפט להוכחות- שלב שיחייב הבאת עדים למשפט.