פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מיכאל שרביט, בן 40 מביתר עילית, בגין מאות עבירות מעשי סדום, אינוס ועשרות עבירות של מעשים מגונים בשתי קטינות, האחת בין הגילאים 15-11 והאחרת בין הגילאים 15-14. בין סעיפי האישום של שרביט נמצאים מעשה אונס, מעשה סדום, ומעשה מגונה בקטינה.


.


על פי כתב האישום הראשון, בין השנים 2007-2003, נהגה המתלוננת ל', ילידת 1992, להסתובב ברחובות. באותן השנים הייתה ל' חברה של כ' ונהגה להסתובב עמה. בשנת 2004 הכירה כ' בין הנאשם לבין ל' והשלושה נהגו להיפגש יחדיו. בתחילת הקשר בין הנאשם לל', שידלה כ' את המתלוננת לבצע מעשים מיניים במספר הזדמנויות והמתלוננת עשתה כן. המעשים המיניים חזרו על עצמם תוך שהנאשם מנצל את מצבה של ל', את נסיבות חייה ואת גילה הצעיר ויצר דפוס של כפיית רצונותיו המיניים לאורך כל התקופה הרלוונטית לכתב האישום.



הנאשם נהג לקבוע עם ל' בתדירות של כפעם בשבוע, בכניסה לביתר עילית. אז, היה אוסף אותה ברכבו ולוקח אותה למקומות שונים, שם היה מבצע בה מעשי סדום ומעשי אינוס. לאורך ביצוע המעשים נהג הנאשם לומר למתלוננת שלא תספר דבר על מעשיו ולהפחידה כי ביכולתו לעקוב אחריה באמצעות קשרים שיש לו וכי הוא מכיר אנשים שעובדים בשב"כ ויודעים להעלים אנשים.



מכתב האישום עולה כי באחד המקרים פנתה כ' אל המתלוננת ואמרה לה כי יש הופעה בגן סאקר ושדוד של חברה שלה יוכל להסיען לשם, שמו "מיכאל". המתלוננת, שטרם פגשה בנאשם, הסכימה והן נסעו ברכבו של הנאשם. כשהגיעו לירושלים, הנאשם עצר את הרכב והשלושה דיברו. בשלב מסוים, גילתה המתלוננת כי אין כלל הופעה. אז אמר הנאשם למתלוננת "תביאי לי נשיקה" והצביע על לחיו. המתלוננת הסתכלה על כ' במבט תוהה וזו הפצירה בה ואמרה לה: "תגידי לו תודה שלקח אותנו. זו בסך הכל נשיקה, מה את עושה מזה סיפור". אז נשקה המתלוננת על לחיו של הנאשם.



ל' היא לא הקורבן היחיד של הנאשם. מכתב האישום עולה כי שרביט נהג לבצע מעשים מגונים גם בח', שהיתה בת 15-14 בשנים שבהן פגע בה. לטענת התביעה, במספר הזדמנויות בין השנים 2004-2003, ח' ילידת להגיע לביתו של הנאשם על מנת לשמור על ילדיו הקטנים. במספר הזדמנויות שבהן שמרה ח' על ילדיו של שרביט, הוא היה חוזר לביתו וסלון הבית היה נוגע בחזה ומנשק אותה. בתגובה המתלוננת היתה אומרת לו שיזוז כי אנשים יכולים לבוא. המתלוננת אמרה לנאשם כי היא ממהרת והוא ענה לה "רגע עוד רגע".



התביעה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של שרביט עד תום ההליכים, בטענה כי שחרורו "יסכן את ביטחון הציבור או את ביטחונו של אדם או יביא להתחמקות מהליכי שפיטה או לשיבוש מהלכי משפט, ולפיכך קמה עילת מעצר נגדו. מסוכנותו של המשיב כמפורט לעיל, מבססת את המסקנה, כי אין תחליף ראוי למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו בתיק העיקרי, לשם איזון המסוכנות הנובעת ממנו".