היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע כי אין להעביר את תחנת גלי צה"ל מאחריות צה"ל לידי משרד הביטחון, כפי שרוצה הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות עשר. גורמים בסביבתו של היועמ"ש אמרו כי אם עוד היה ספק באשר לעמדתו של מנדלבליט לגבי התחנה הצבאית, באה פרשת יהונתן גפן וככל הנראה סגרה מבחינתו את הפרשה.



כזכור, היועץ המשפטי קבע כי הנחייתו של שר הביטחון למפקד גלי צה"ל שלא להשמיע את שיריו של המשורר והפזמונאי בתחנה אינה חוקית וניתנה בחוסר סמכות. ליברמן הגיב ואמר כי "עם כל הכבוד ליועמ"ש, הוא רק יועץ. אני שר הביטחון ואחראי על המערכת. אני לא נוהג להתערב, אבל כשמדובר על כבודם של החיילים בסדיר ובמילואים, אז אגיד מה שאני חושב. מה שהוא אמר זה לא משנה. אני לא חייב לקבל את עמדתו. יש חוק אחד, זה חוק השכל הישר, אי אפשר למדוד במשקפיים האלה. צריך לבדוק את זה בשכל הישר".



מנדלבליט הגיב על הדברים במכתב ששלח לשר הביטחון וכתב כי "מיותר להזכיר כי חוות דעתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בדבר הדין הינה מחייבת".



עתידה של התחנה הצבאית עלה על הפרק בעקבות יוזמת הרמטכ"ל, שהציג אותה בתוכנית הרב שנתית "גדעון". שר הביטחון דחה את הבקשה להעביר את גל"צ לאחריות משרד הביטחון, אולם באוקטובר אשתקד ביקש איזנקוט לדון מחדש בבקשה ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אודי אדם, היה אמור לקיים דיון מחודש בבקשה.