עם הימשכות החקירה בפרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, קולות רבים תוהים האם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מנסה למסמס את החקירה, אך דברים שאמרו מקורביו מעבירים את חששותיו של מנדלבליט מפני החלטה חפוזה והשלכותיה. על פי דיווח שפורסם היום (שלישי) ב"החדשות", אמרו כי "זיכוי נתניהו בבית משפט יהיה ממש חורבן מערכת אכיפת החוק".



בנוסף לכך ציינו מקורביו של היועמ"ש כי אם נתניהו ייאלץ להתפטר ויזוכה "לא יקראו לאלשיך להתאבד אלא למנדלבליט". מקורביו של מנדלבליט הוסיפו כי "גם בנקודת הזמן הזו, עדיין לא מצליחים למצוא משהו מובהק שיבסס את מערכת היחסים הדו צדדית בתיק המתנות כמו בתיקים אחרים שהסתיימו בהרשעה. ולכן היועץ באמת עדיין לא גיבש עמדה לכאן או לכאן".



מחזק את החשדות. ארי הרו, צילום: פלאש 90
מחזק את החשדות. ארי הרו, צילום: פלאש 90



במקביל לכך, בחדשות 10 פרסמו חלקים מעדותו של מי שהיה ראש הסגל של ראש הממשלה וכיום משמש כעד מדינה בתיקי 1,000 ו-2,000, ארי הרו, שיכולה לבסס את החשד למערכת יחסים כזאת. על פי הרו, באחת השיחות בהן נוכח, בין נתניהו לבין המיליארדר ארנון מילצ'ן, שעל פי החשד מימן את אורח חייהם של משפחת נתניהו, בהם סיגרים ושמפניות במאות אלפי דולרים, התקיימה שיחה שיכולה להצביע על סחר מכר בנוגע לטובות תמורת המתנות אותן העניק מילצ'ן לראש הממשלה.



על פי עדותו של הרו, בשיחה בין השניים בה ביקש מילצ'ן מנתניהו לעזור לו לחדש את ויזת העבודה שלו בארצות הברית, התעניין נתניהו בנוגע לסיגרים אותם רצה לקבל מהמיליארדר.