האם אחרי ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, צפוי סלבריטי נוסף לנחות בשדה התעופה בן גוריון? שופט בית משפט השלום בהרצליה, גלעד הס,חייב היום (שלישי) את במאי הקולנוע רומן פולנסקי  לתת עדות במסגרת תביעת דיבה שמנהל הבמאי מול הבלוגר מתן עוזיאל. בכך דחה ביהמ"ש את בקשתו של פולנסקי שלא לעבור חקירה נגדית במסגרת התביעה שמתנהלת לאחר שעוזיאל טען שהראשון תקף מינית חמש נשים, חלקן קטינות בין השנים 1969 ו-1976, מלבד פרשת סמנתה גיימר.



בבקשתו טען פולנסקי כי טען כי עוזיאל הוציא את דיבתו כשהוא במדינה אחרת וכעת דורש את הגעתו של הבמאי לישראל כדרך להתחמק מהדין, אך השופט הס קבע כי מדובר בטענה תמוהה, וכתב בהחלטתו "כשבחר פולנסקי להגיש את התביעה בישראל, הרי יהיה זה רק סביר כי עוזיאל יבקש מפולנסקי כי יגיע לישראל להעיד". השופט הורה לפולנסקי להתייצב לחקירה נגדית וחייב אותו לשלם לעוזיאל, בתוך חודש, הוצאות בסך 10 אלף שקל.




סימם ואנס כשהייתה בת 13. סמנתה גיימר, צילום: פלאש 90
סימם ואנס כשהייתה בת 13. סמנתה גיימר, צילום: פלאש 90





סימם ואנס ילדה בת 13





כזכור, לפני כחודשיים וחצי הגיש הבמאי תביעת דיבה נגד הבלוגר, והגיש תצהיר לבית משפט השלום. עוזיאל ביקש לחקור נגדית את פולנסקי, אך הוא סירב להגיע לארץ וזאת בשל קשיים לוגיסטיים. עם זאת, יש לציין כי מול פולנסקי עומדת בקשת הסגרה לארצות הברית ועל כן הבמאי נמנע מלעזוב את צרפת אליה נמלט בשנות ה-70'. 



פולנסקי נחשב לאחד מגדולי במאי הקולנוע הפעילים ובין השאר הוציא סרטים כגון תינוקה של רוזמרי, צ'יינה טאון, ירח מר, והפסנתרן. עם זאת, פולנסקי ידוע לא פחות בשל פרשת אונס קטינה בה היה מעורב בארצות הברית ובעטיה הוא נמלט מאמריקה לצרפת. בשנת 77' סימם פולנסקי את סמנתה גיימר, נערה בת 13 שאותה צילם במסגרת קריירת הדוגמנות שלה, ולאחר שאיבדה את ההכרה אנס אותה. במהלך משפטו ולאחר שהגיע להסדר טיעון והודה במעשים ברח הבמאי מארצות הברית וזאת לאחר שחשש שהשופט במשפטו לא יעמוד בהסדר הטיעון המקל, ויגזור עליו עונש כבד יותר בשל מעמדו כסלבריטאי. 



גיימר מצידה אמרה מספר פעמים כי היא סולחת לפולנסקי וכי היא מעוניינת לשים את הפרשה מאחוריה, אך רשויות החוק האמריקאיות לא קיבלו את בקשתה.