כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חיים אשר כהן, תושב ביתר עילית בן 25, בגין עבירות אלימות והיזק לרכוש ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, זאת לאחר שלפי החשד ניסה לדרוס פועל ניקיון ערבי. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



על פי כתב האישום, באחד המקרים שהתרחש ב-23.1.18 בשעות הבוקר, נהג הנאשם במכוניתו בביתר עילית. כאשר הבחין בפועל ניקיון ממוצא ערבי החליט לדרוס אותו ולפגוע בו בשל מוצאו.



בן ה-25 נסע עם רכבו אחורה מעט ואז האיץ את רכבו בנסיעה קדימה לעבר המתלונן. האחרון, בניסיון שלא להיפגע, עלה על המדרכה והתרחק מהצעיר מבית"ר עילית שלא הצליח לפגוע בו.



לאחר מכן, החשוד שב וניסה פעם נוספת לפגוע בפועל עם רכבו, נסע אחורנית ושוב האיץ את רכבו בנסיעה קדימה לעבר המתלונן, ופגע בעגלת פח ששימשה את המתלונן בעבודתו, אך לא הצליח לפגוע במתלונן ונמלט מהמקום.



מאוחר יותר באותו יום ניסה הנאשם לפגוע באחד העובדים בסופר בביתר עילית באמצעות עגלת קניות לאחר שהבין כי העובד ממוצא ערבי. במקרים אחרים המתוארים בכתב האישום, פגע הנאשם בכלי רכב שבעליו ממוצע ערבי, כאשר ניפץ את שמשת הרכב וניקב את הצמיגים באמצעות מברג.