בישורת האחרונה של החקירה בפרשות 1,000 ו-2,000 הוזמנה בראשית השבוע הדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדר ארנון מילצ'ן אל משרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, כדי להשלים ולחדד פרטים מעדותה המתייחסת למתנות שקיבלו בני הזוג נתניהו מהבוס האישי שלה. נודע כי במשטרה מתכוונים לסיים את החקירות האמורות בתוך כחודש לכל המאוחר ולהגיש עד אז את הסיכומים וההמלצות כנגד המעורבים בפרשה בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו , מילצ'ן, נוני מוזס המו"ל של ידיעות אחרונות ואחרים.

לפני כשנה, כשהציגה בפני החוקרים ראיות לכאורה לגרסה שלה סיפרה קליין כי הגברת נתניהו ביקשה ממנה להסתיר את המתנות שנשלחות אל המשפחה. "תכניסי אותן לשקיות כהות כדי שלא יהיו חשופות מבחוץ" ביקשה ממנה לדבריה אשת ראש הממשלה. העדות הזו לא נחשפה עד כה אולם לא מדובר בעדות החדשה מהשבוע האחרון כאמור.

למעריב נודע כי מי ששוקד על הכנסת דוח סיכום החקירה וההמלצות הם ראש אח"מ הפורש ניצב מני יצחקי שעומד בראש הצוות, ראש אח"מ הנוכחי ניצב גדי סיסו ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך. אלה מסתייעים בראש היאח"ה ובראש הלהב ניצב רוני ריטמן שליווה את החקירה. עוד נודע כי נכון להיום עדיין קיימת במשטרה הסתייגות לגבי סעיפי העבירות שלגביהן התגבשה התשתית הראייתית וזאת כאמור בעצת הפרקליט המלווה כשהמחלוקת העיקרית האם לייחס לראש הממשלה עבירת שוחד או הפרת אמונים.

ארנון מילצ'ן. צילום: AFP
ארנון מילצ'ן. צילום: AFP

כזכור היתה זו קליין, שחשפה לראשונה בפני חוקרי היאח"ה בראשותו של תנ"צ כורש בר נור ראש היחידה , את האופן שבו הוזמנו המתנות מהמיליארדר מילצ'ן החל מבקבוקי השמפניה עבור הרעייה שרה נתניהו , התכשיטים וכמובן הסיגרים והחליפות של ראש הממשלה. העוזרת האישית סיפרה בשעתו כי בשלב מסוים חש מילצ'ן, גועל מהתכיפות בהזמנת המתנות וההתנהלות הבוטה לכאורה מולה בשיחות הטלפון והוא צירף לרכישת הטובין את חברו המיליארדר ג'יימס פאקר.

נציין ונדגיש, כי לאחר הגשת ההמלצות אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואל פרקליט המדינה שי ניצן יהיו זה אלו שיקבלו את ההחלטה אם לאמץ את המסקנות וההמלצות ולהגיש כתבי אישום בפרשה בכפוף לשימוע וכן באילו עבירות.
 

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "מדובר בידיעה שקרית ומגוחכת".