פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (שישי) לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום נגד רון נחום, בן 53 מרמת גן, בגין רצח ארטיום ווילוב ז"ל, שגופתו נמצאה בסוף השנה שעברה באתר הפסולת חירייה, ושיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות ביקשה לעצור את רון נחום עד תום ההליכים. 

 
על פי כתב האישום ב-19 בדצמבר 2017 בשעות הצהריים, חגג המנוח את יום הולדתו ה-37 יחד עם ידידים בדירה ברמת גן. בהמשך היום, נפגשו המנוח והנאשם ושהו יחדיו ברחוב ביאליק ברמת גן. ב-21:50 בערך, ניסו השניים לקבל שירות בפאב ברחוב, אך בשל העובדה שנראו שתויים לעובדים במקום, הם מנעו זאת מהם. 
 
בהמשך, נכנסו נחום ו-ווילוב לחנות ברחוב, שם קנה המנוח עבור שניהם שני בקבוקים של משקה אלכוהולי. אחר כך, צעדו השניים לעבר הבניין בו מצויה דירת הנאשם, ונכנסו אליו. זמן קצר לאחר מכן, יצאו מהבניין, וחזרו ונכנסו אליו פעם נוספת. 

בין השעה 22:25 לשעה 3:50 אחר חצות, שהו הנאשם והמנוח בדירה, שם גמלה בלבו של נחום החלטה לגרום למותו של הנאשם. על מנת להוציא לפועל את ההחלטה להמית, הוא הפעיל אלימות כלפי המנוח, באופן שאינו ידוע, ומבלי שקדמה לכך התגרות מצידו של המנוח. בשעה 03:50 או בסמוך לכך, גרר נחום את ווילוב מדירתו דרך חדר המדרגות עד ליציאה מהבניין ולאחר מכן לחדר האשפה בבניין סמוך.  

רון נחום, החשוד ברצח ארטיום ווילוב שגופתו נמצאה בחירייה. צילום: אבשלום ששוני
רון נחום, החשוד ברצח ארטיום ווילוב שגופתו נמצאה בחירייה. צילום: אבשלום ששוני
 
כל אותה העת היה ווילוב עירום בפלג גופו העליון, נעול בנעליו, כאשר מכנסיו ותחתוניו מופשלים. רון נחום השאיר אותו בחדר האשפה או בסמוך, וכעבור מספר דקות שב לבדו לדירה. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרם מותו של המנוח.
 
עוד עולה מכתב האישום, כי בשעות הבוקר ניקה נחום את חדר המדרגות ואת המעקה שבחדר על מנת להעלים ראיות למעשה הרצח. בהמשך הביא מיכל חומר ניקוי וניקה באמצעותו ובאמצעות מטאטא שני כתמים על המדרכה, שנוצרו במהלך גרירת המנוח על ידי הנאשם.
 
גופתו של ווילוב נמצאה באתר הפסולת חירייה, בתוך ערימה גדולה של אשפה. בעת מציאת הגופה היה המנוח עירום בחלק גופו העליון, נעול בנעליו כשמכנסיו ותחתוניו מופשלים. לפני שבועיים, בדיון בהארכת מעצרו, אמר נחום כי הוא חף מפשע. "לא עשיתי כלום, תופרים לי תיק", טען.

נחום אמר לעיתונאים כי "הם משקרים, הם עובדים על כולכם, תופרים לי תיק". "לא באת בשביל האורטופדיה בחנות?", נשאל וענה כי "לא, ממש לא. לא הייתי בחנות. אני יודע שלא עשיתי את זה. לא מכיר אותו. לא יודע מה רוצים מהחיים שלי". 

אנשים אומרים שראו אתכם ביחד.
"לא גברת, ממש לא. לא עשיתי כלום, שום דבר. צח כשלג". 
 
אבל היית בכלא בניסיון לרצח.
"זה לא קשור אחד לשני, וגם אז השתחררתי אחרי שבוע ונעצרתי אחרי שמונה חודשים".