דיון מכריע:  ישיבה בהשתתפות קצינים בכירים במשטרה מתקיימת היום (רביעי), ובמהלכה הם צפויים להכריע האם התגבשה תשתית ראייתית להעמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשות השונות. ברוך קרא, הפרשן המשפטי של 'חדשות 10' העריך היום (רביעי) בתוכנית של ניסים משעל ב-103FM מה תהיה ההחלטה: "אם לא יהיו שינויים ברגע האחרון, יהיו המלצות להעמדה לדין לפחות בתיק 1,000 אך להערכתי יהיו גם המלצות להעמיד לדין גם בתיק 2,000. לאורך כל הדרך המשטרה סבורה שתיק 1,000 מעלה חשד לשוחד ואך ראינו בעבר מקרים בהם המשטרה המליצה להעמיד לדין למרות שידעה שהפרקליטות לא תאמץ את ההמלצות".

ניסים משעל התייחס לדבריו: "המשטרה תמליץ קרוב לוודאי על שוחד, הפרת אמונים ומרמה אך הפרקליטות עלולה להוריד את סעיף השוחד. אם כך מדוע המשטרה צריכה לקבוע שמדובר בשוחד?". קרא השיב: "בחוק העונשין ישנם סעיפים שלפיהם בוחנים מה נעשה ומה לא נעשה ולפיכך המשטרה פועלת. בכל מקרה מדובר בהאשמות חמורות וההמלצה היא בסופו של דבר היא להעמיד את נתניהו לדין. במידה ויוחלט להאשים את נתניהו בשוחד, המיליארדר ארנון מילצ'ן יואשם גם כן. ברגע שמחליטים להאשימו בשוחד המשטרה תאבד עד תביעה משמעותי ביותר ואת הסובבים לו. מבחינה אסטרטגית ומשפטית החלטה שכזו עלולה לקבוע את עוצמתו של התיק".
 

ספי עובדיה ציין לסיום: "אם יוגש כתב אישום כנגד ראש הממשלה והוא יחליט להישאר בתפקידו, המשמעות היא שראש הממשלה ילך שלוש-ארבע פעמים בשבוע לחקירות תוך כדי שהוא מנהל את המדינה. לעת עתה החוק מתיר זאת".
עריכה: איתמר זיגלמן