פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום נגד תשעה נאשמים ועשר חברות בגין עבירות על חוק המאבק בארגוני פשיעה, חוק מס ערך מוסף, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון. לפי כתב האישום, הנאשמים התאגדו החל מחודש ינואר 2015 במסגרת ארגון פשיעה, אשר פעל במבנה היררכי ברור, כאשר יניב בן דוד משמש כראש הארגון המתווה את מדיניותו הפלילית, מכוון את הפעילים והחברים בו לביצוע עבירות, מורה על חלוקת הרווחים בין חברי הארגון ועוד. יחד עם אחיו, תום בן דוד והראל בן דוד, שהינם מנהלים בארגון, גייס יניב בן דוד מנהלים ופעילים בארגון והשלושה שילמו את שכרם וכיוונו את פעולותיהם כדי לקדם את פעילותו הפלילית של הארגון.



באמצעות חברות ההפצה הפעיל הארגון מערך משומן של הפצת חשבוניות מס כוזבות בסך של מאות מיליוני שקלים לעוסקים וחברות שונות, אשר שימשו כלקוחות הארגון. הפצת החשבוניות הכוזבות הצמיחה הכנסות בהיקף נרחב בחברות ההפצה של הארגון, הכנסות החבות במס הכנסה ובמס ערך מוסף. כדי להפחית את חבות תשלום מס הכנסה ולקבל במרמה בחזרה מהמדינה את מס ערך מוסף ששולם על ידי חברות ההפצה של הארגון, השתמש הארגון במערך חברות קש אשר סיפקו חשבוניות מס תשומות כוזבות לחברות ההפצה ובאופן זה קיבל הארגון את כל מאות מיליוני השקלים ששולמו כמע"מ על ידו בחזרה לידיו. בנוסף, עשה הארגון שימוש בצ'יינג'ים לצורך הלבנת הון.



היקף החשבוניות הפיקטיביות שהוציא הארגון עמד על למעלה מ-850 מיליון שקלים והיקף עבירות הלבנת ההון שביצעו הנאשמים עומד על כרבע מיליארד שקלים.



שלושת האחים בן דוד עזבו את הארץ וניהלו את הארגון מספרד באמצעות מתן הנחיות למנהלים ולפעילים, אשר ביצעו את הנחיותיהם בארץ. חלק מהנאשמים שימשו מנהלים בארגון וחלק שימשו כסוכני הארגון וגייסו לקוחות באופן עצמאי, בתמורה לחלק מרווחי הארגון כפי שנקבע על ידי יניב. נאשמים אחרים ביצעו שליחויות עבור הארגון, נרשמו כבעליהן של חברות הקש של הארגון ואף הציגו עצמם כבעלי החברות בכדי לשמש חיץ בין רשויות אכיפת החוק לבין ראשי הארגון והדרג הניהולי שלו. הנאשמת גילה בן דוד, בת זוגו של יניב, ניהלה במסגרת חברותה בארגון את כספי הארגון וחילקה אותם לפעילים, על פי הנחיותיו של יניב.



שיתוף פעולה עם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הביא למעצרם של האחים בן דוד בספרד לצורך הסגרתם לארץ בגין העבירות המתוארות בכתב האישום.



מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר כי "הנאשמים פעלו יחד תחת ארגון פשיעה כלכלית, אשר נשלט מספרד על ידי ראשי הארגון. במסגרת זו הקימו מערך משומן ומוסדר להפצת חשבוניות מס פיקטיביות בסכומי עתק, שכל מטרתו להונות את קופת המדינה במאות מיליוני שקלים".