עורך הדין יעקב וינרוט התייחס הערב (רביעי) להמלצות המשטרה תיקי 1000 ו-2000 בראיון ב"החדשות" ואמר כי "בתיק 1000 אין בעיה מבחינת חוק המתנות". הפרקליט, שנתן לראש הממשלה את חוות הדעת המשפטית, לפיה מותר לו לקבל מתנות מחברים הסביר: "דיברנו על העיקרון של המתנות, ולא על ההיקף שלהן". הוא ציין כי "במשטרה טוענים לשוחד בתיק הזה, אבל הדבר לא היה ולא נברא וזה עולה ממה שהמשטרה כתבה". לטענתו,  כל מי שקורא את המסמכים של המשטרה, רואה שאין שוחד בתיק הזה. 
"מוכן להניח שראש הממשלה שוחח עם לפיד על 'חוק מילצ'ן', אבל הוא לא ביקש ממנו לקדם את זה, אלא רק אמר שזה חוק טוב", הסביר וינרוט, "כמשוחד, זה הדבר היחיד שהוא עשה למען המשחד? ראש הממשלה לא יודע ללחוץ יותר טוב?". עורך הדין אמר כי "המכנה המשותף של הסיפור של הויזה ושל ערוץ עשר הוא שדבר לא עולה עולה בטיפולוגיה של שוחד". לדבריו, אם ראש הממשלה משוחד, אז מדטבר בארכי-שלומיאל, אדם שלא מצליח לספק את הסחורה בכל אחד מהדברים לאורך השנים, אבל הסיגריות ממשיכות להגיע.
הוא התייחס לטענות למעורבות בכל הקשור לערוץ עשר ואמר כי "בגדול, ראש הממשלה עשה את הדברים בגלוי כשהמדיניות שלו היתה לקחת את כלי התקשורת הלא מגוונים מגוונים באחידותם, וניסה להביא משקיעים שייכנסו כדי לגוון אותם". הוא הוסיף: "מצד שני, נתניהו סגר את השולחן על היד של מילצ'ן, בנושא ערוץ עשר, כשהיה צריך".


למה נתניהו מתעסק בדברים שקשורים אליו?
היה מדובר במצב ייחודי, שראש הממשלה היה חייב להתערב בו. נשללה ממילצ'ן הויזה לארצות הברית, על כך שהוא עזר למדינה בעניין שאסור לדבר עליו בגלוי. האם ראש הממשלה אמור להישאר אדיש לזה?
הפרקליט התייחס ל"חוק ישראל היום" והסביר כי "ראש הממשלה היה חייב לבחון חלופות לחוק, למקרה שהוא לא היה מרכיב את הממשלה הבאה והוא היה עובר". הוא ציין כי "בפועל, נתניהו פיזר את הכנסת וקרא לחוק 'בושה'. הוא דאג שהחוק לא יועלה שוב כשהוא נבחר".