בג"ץ דן היום (חמישי) בעתירתה של משפחת גולדין נגד ראש הממשלה ומדינת ישראל, בדרישה שהממשלה לא תשיב את גופות מחבלי הג'יהאד האסלאמי שישראל חילצה מאחת ממנהרות הטרור שהופצצו, עד להחזרת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול. המדינה הודיעה לבית המשפט העליון כי היא עצרה ביקורי משפחות מיו״ש אצל עצירי חמאס מעזה השוהים בבתי הכלא בישראל. מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו״ד אבי מילקובסקי, אמר בדיון כי בשבועות האחרונים עצרה המדינה גם את ביקורי המשפחות מיו"ש את עצירי חמאס מעזה. לשאלת השופטים ניל הנדל, אורי שוהם ויוסף אלרון, הבהיר מילקובסקי כי באופן מעשי אסירי חמאס מעזה אינם זוכים כעת לביקורי משפחות באופן גורף.
הדיון המשפטי שהתקיים היום עסק בעיקר בנושא הכניסות ההומניטאריות לטיפולים רפואיים של אנשי חמאס ומשפחותיהם מעזה לישראל. עמדת משפחת גולדין, שהוצגה בדיון על ידי היועצים המשפטיים שלה פרופ׳ אביעד הכהן ועו״ד עודד סבוראי, היא שיש למלא אחר החלטת הקבינט במלואה ולא לאפשר כלל כניסות לטיפולים רפואיים לישראל. הוריו של סגן הדר גולדין, לאה ושמחה גולדין, אמרו לאחר הדיון בנושא זה ״הגיע הזמן להבהיר לחמאס ואנשיו כי ימי הטיפולים הרפואיים בישראל הסתיימו ומעתה ועד החזרת החיילים הטיפולים הללו יינתנו בקטאר, טורקיה, מצרים וירדן״.
הרכב השופטים התיר, באופן חריג, לאביו של סגן הדר גולדין, פרופ׳ שמחה גולדין, לומר מספר דברים במהלך הדיון. פרופ׳ גולדין אמר בכאב בבית המשפט כי ״ראש הממשלה נתניהו הוביל את הקבינט המדיני-בטחוני לקבל החלטה שמטרתה להפעיל לחץ על חמאס, אבל נוכחנו לדעת שהחלטה זו לא מיושמת. לו זה אפשרי הייתי דורש להביא את ראש הממשלה לפה כדי לתת תשובות למשפחה ולכל אזרחי ישראל מדוע ההחלטות הללו לא מיושמות. מי שמרחם על אכזרים, מתאכזר למשפחות החיילים החטופים״.  
 

משפחת גולדין הפיצה לקראת הדיון מסמך שאותו כתב אחיו התאום של הדר גולדין, צור, ובו סקירה על כלל פעולות המשפחה מיום נפילתו וחטיפתו של הדר באוגוסט 2014. בדברי הפתיחה נכתב כי "ב- 30 שנות מאבק ללא הכרעה בטרור החטיפות במדינה, ובעידן בו ציבור שלם עסוק בטראומה מעסקת שליט, משפחות של לוחמי צה"ל שלא שבו מן הקרב נאלצות להיאבק באסטרטגיה של הפקרה, הפוגעת בערך היסודי של השבת החיילים משדה הקרב. הן מוצאות עצמן כמעט לבד במערכה מול ארגון טרור המשתמש במלחמה פסיכולוגית המכרסמת בערכים המלכדים את החברה הישראלית".

פרופ' שמחה גולדין קיבל את רשות בית המשפט לומר כמה דברים: "בני נהרג בצוק איתן ואנו נכנסים לשנה הרביעית שהוא מוחזק ברצועת עזה. אני סא"ל במילואים, כל ילדיי קצינים, חינכתי את ילדיי שכשצה"ל מוציא חיילים לקרב הוא גם אחראי להחזירם. אנו לא רואים את ראש הממשלה מפעיל את חובתו המוסרית כדי להחזיר את בני". 
 
"יצאנו למאבק ערכי אצל מקבלי ההחלטות, כדי להפעיל לחץ על חמאס, והתוצאה היתה שהתקבלה החלטת הקבינט בינואר אשתקד, כדי להפעיל לחץ על חמאס. אחרי שפנינו בסעד משפטי לבג"ץ, משיבים לנו שמתקנים ולא הבינו, ואני לא חושב שזו תשובה טובה לבג"ץ. חורה לי במיוחד שבתגובת המדינה הגוף והאדם שמשגיח שאכן יקיימו את החלטת הממשלה זה אותו אדם שבפועל הוציא מטעם השב"כ את אותה מדיניות". 
 
"יש בעיה של מנגנונים שלא משכנעים את המשפחה, לא את העם ולא את אלה ששולחים את ילדיהם בקרב. תשמרו על הממשלה הזו שתקיים את החלטותיה. לפחות אחרי שהממשלה מחליטה על צעד ללחוץ על החמאס אז הדברים האלו לא קורים. מי שמרחם על אכזרים מתאכזר למשפחות של החיילים".

בתום הדיון אמר גולדין: "ראש הממשלה הפר את הבטחתו כלפינו - הוא הבטיח שכל שדרוג או שיקום של עזה יהיה בתנאי מוקדם של שחרור החללים". לדבריו, אם היו עומד בהתחייבותו לא היינו כאן היום.

שמחה ולאה גולדין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90