המלצות המשטרה על ראש הממשלה בנימין נתניהו חשפו כי ח"כ יאיר לפיד משמש כעד מרכזי בפרשת המתנות. אלי ציפורי, עיתונאי 'גלובס', סיפר הבוקר (חמישי) ב-103FM כיצד התגלגל 'חוק מילצ'ן' ומהו האינטרס של לפיד לתת עדות מפתח: "ישנו המון דיס-אינפורמציה והמון אי דיוקים בנושא. חוק מילצ'ן חוקק בשנת 2008 כשאולמרט היה ראש הממשלה ורוני בר און היה שר האוצר. החוק מאפשר פטור של 0% מיסים ופטור מדיווח של 10 שנים על הכנסות מעבר לים".

לדבריו, "במשך השנים רשות המיסים הבינה שהיא עשתה טעות בחיקוק החוק ובנוגע לפטור מהדיווח, היא ניסתה לבטל את הפטור מדיווח אך נכשלה. בחוק עצמו הייתה בעבר אופציה להאריך את תוקפו של החוק ל-10 שנים נוספות והיא בוטלה. כנראה שהתרחשה פנייה בנושא להאריך את החוק בשנית". 


"איננו יודעים אם הפנייה הייתה מצידו של נתניהו ואנשיו להאריך את תוקפו של החוק אך אנו יודעים שלפיד העיד בנושא", הוסיף. "מעל עדותו של לפיד מתנוסס דגל שחור, הוא מסתתר מאחורי תדרוכים בתקשורת. איננו יודעים אם הוא זומן לעדות או הזמין את עצמו לעדות. ח"כ לפיד ומילצ'ן הם חברים טובים וכולנו צריכים לשאול את עצמנו כיצד שר האוצר בוחר לקיים עמו פגישה שכזו מבלי שאף אחד מאנשי משרד האוצר נוכחים בה? איש במשרדו לא ידע על פנייה שכזו ועל לחצים שהופעלו כנגדו לטובת הארכת החוק. לפיד נפגש עם מילצ'ן מבלי לדווח לאיש ולפי הפרסומים הוא יוצא למשטרה ותקשורת ומכריז שהוא הגיבור הגדול שחסם את הארכת החוק. זו אינה התנהגות הולמת לאיש ציבור ובעיני אסור לו להטיף על יושרה והוגנות כשהוא נפגש עם חברו במקביל". 



נתניהו ומילצ'ן. צילום: פלאש 90
נתניהו ומילצ'ן. צילום: פלאש 90


 
 לסיום ציין ציפורי: "דוברת המשטרה מירב לפידות הייתה גם הדוברת של משרד האוצר בתקופתו של לפיד במשרד. היא נחשבת תומכת נלהבת של מפלגת 'יש עתיד' וטענה בטוויטר שהצלחה של מפלגת 'יש עתיד' היא ההצלחה של כולנו. האם ייתכן שיש קשר בין הדברים?". 
עריכה: איתמר זיגלמן